מאות עובדות סוציאליות חסמו את רחוב דיזנגוף, יו"ר האיגוד זומנה לחקירה

מאות עובדות סוציאליות הפגינו אתמול (שישי) בשעות הבוקר בכיכר הבימה בתל אביב, במחאה על תנאי העסקתן ולשיפור שכרן. המפגינות, השובתות זה היום ה-13, קראו לשר האוצר ישראל כ"ץ "להתעורר ולפתור את המשבר". לאחר זמן קצר פנו המפגינות לצעדה ברחוף דיזינגוף וחסמו את פינת הרחובות דיזנגוף המלך ג'ורג'. יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות, ענבל חרמוני, זומנה לחקירה במשטרה מחר בעקבות חסימת הכביש במרכז תלאביב.

עובדים סוציאליים שובתים חסמו, אתמול, את רחוב דיזנגוף. יושבת במרכז: יו"ר האיגוד ענבל חרמוני (צילום: עתידנו)

חרמוני אמרה בהפגנה: "כל יום שביתה שעובר אין חקירות ילדים שעברו התעללות במשפחה והם יודעים את זה! כל יום שעובר אנחנו לא יכולות להיות לצדן של נשים שחוו אלימות מבני הזוג שלהם, והם יודעים את זה! כי כל יום שעובר אנחנו לא יכולות לסייע לקשישים שנמצאים בבידוד ובדידות ובסגר, והם לא יכולים לקנות תרופות ומזון. לכן אנחנו חייבות לפעול בכל דרך אפשרית כדי לסיים את השביתה הזאת".

גם ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) נשא דברים. "ילדים מופקרים להתעללות, נשים שהותקפו לא מקבלות סיוע וקשישים מופקרים לבדידותם. אלו רק חלק מהתוצאות ההרסניות של קריסת הרווחה, וזה עוד לפני השביתה", הוא אמר. "בזמן שנתניהו זורק מיליארדים על יחסי ציבור, כל מה שהיה נדרש כדי לעמוד בדרישות העו"סיות להצלת הרווחה זה חצי מיליארד שקל". יצוין שהעובדים הסוציאליים מפגינים מדי יום ברחבי הארץ ומחר צפויות הפגנות בקריות הממשלה בערים ירושלים, תלאביב, חיפה ובארשבע. עוד ייערכו משמרות מחאה בשעות הבוקר לדי בית חולים מאיר בכפר סבא, צומת פרדסיה, גשר קוקה קולה בגבעת שמואל וב-12:00 בפינת הרחובות דוד המלך וייצמן, מול בית חולים איכילוב בתלאביב. בדרום הארץ ייערכו משמרות מחאה בצומת פלוגות ובצומת ניר עם.

שביתת העובדות הסוציאליות זכתה ביום חמישי לתמיכה מצד 32 חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה שפנו במכתב לשר האוצר בדרישה כי יפעל באופן מידי לפתור את המשבר בשירותים החברתיים ואת הצעדים הארגוניים. המכתב הוא יוזמה של יושבי ראש השדולה למען העובדות והעובדים הסוציאליים בכנסת, חברת הכנסת עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) וחבר הכנסת ינון אזולאי (ש״ס).

דברי ח"כ עופר כסיף בהפגנה שנערכה בתלאביב:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/274751673859630/

המסמך ששיגרו חברי הכנסת לכ"ץ:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/274751673859630