עשרות חכ"ים מהקואליציה ומהאופוזיציה תומכים בשביתת העו"סים; הפגנה גדולה בתל-אביב

שביתת העובדות הסוציאליות זכתה אתמול (חמישי) לתמיכה מצד 32 חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה שפנו במכתב לשר האוצר, ישראל כ״ץ, בדרישה כי יפעל באופן מידי לפתור את המשבר בשירותים החברתיים ואת הצעדים הארגוניים. המכתב הוא יוזמה של יושבי ראש השדולה למען העובדות והעובדים הסוציאליים בכנסת, חברת הכנסת עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) וחבר הכנסת ינון אזולאי (ש״ס).

עובדים סוציאליים שובתים חסמו, אתמול, את דרכה של הרכבת הקלה במרכז ירושלים (צילום: עתידנו)

חברי הכנסת החתומים, מתוכם שישה ראשי וועדות מהאופוזיציה והקואליציה, קראו לכ״ץ לאמץ את דרישותיהן המרכזיות של העו״סיות וציינו כי כל עוד השביתה תימשך ודרישות העו״סיות לא יתקבלו – הקריסה החברתית עקב משבר הקורונה רק תחריף. "כפי שבתוכניות האוצר לסיוע למשק זוכים לתמיכה אנשים שעבודתם נפגעה עקב המשבר, כך יש לספק חיזוק תקציבי למי שאוספות את הרסיסים של אותם חיים שנפגעו מהמשבר״, נכתב במכתב. ״הצורך בחיזוק העו"סיות הוא אינטרס חברתי וכלכלי, אבל בהינתן תפקידן החשוב בהתמודדות עם המשבר, והבידודים והסגרים שהוא מחייב – הוא גם אינטרס בריאותי".

יש לציין כי המשבר בשירותי הרווחה ותופעות האלימות אותן מציינות העובדות הסוציאליות החלו לפני פרוץ הקורונה והמשבר הכלכליחברתי שיצרה וזה רק החריף והגביר את המצוקה בו שרויים הציבורים הנזקקים לשירותי הרווחה והגביר את העומס על העובדות הסוציאליות.

בתוך כך, השובתים מוסיפים להפגין. מאות עובדות סוציאליות הפגינו הבוקר בכיכר הבימה בתלאביב. אתמול עשו זאת בעשרות צמתים ברחבי הארץ במחאה על קריסת שירותי הרווחה, מגפת האלימות, העומסים והשכר המביש. ההפגנות פתחו את היום האחדהעשר לשביתתן. במהלך ההפגנה בירושלים חסמו העובדות הסוציאליות את הרכבת הקלה ושלוש עובדות סוציאליות התעלפו כתוצאה מהחום הכבד. הפגנות נערכו גם נצרת, רמת גן, אשקלון, סביון, אשדוד, חיפה, דימונה ובשעות הערב בצומת אעבלין.

המסמך ששיגרו חברי הכנסת לכ"ץ:

https://twitter.com/AidaTuma/status/1283727949930344448/photo/1