מאות הפגינו מול שגרירות רוסיה וחסמו את רחוב הירקון במחאה על רצח הלהט"ב בצ'צ'ניה

מאות בני אדם הפגינו אתמול (שישי) מול שגרירות רוסיה בתל אביב, ולפרקים חסמו את רחוב הירקון, על רקע הדיווחים על רצח שיטתי של להט"בים בצ'צ'ניה. המוחים נשאו שלטים בהם נכתב: "לעולם לא עוד" ו"עוצרות את הרדיפה."

"בשבועות האחרונים מדווח כי בצ'צ'ניה מתבשל רצח שיטתי שנועד 'למחוק' את אוכלוסיית הלהט"בים עד חג הרמדאן", נכתב באירוע שפורסם בפייסבוק לקראת ההפגנה. "מאות גברים להט"בים ונשים טרנסיות נחטפים, מוחזקים במחנה ריכוז, עוברים עינויים נוראיים ונרצחים. ממשלת רוסיה בוחרת לעצום עיניים ומאפשרת לרצח להימשך. לא נשתוק בזמן שאחיותינו ואחינו נרצחים".

2017-05-06_155201

מפגינים חוסמים את רחוב הירקון מול שגרירות רוסיה בתלאביב (צילום: איגי – ארגון הנוער הגאה)

נמסר כי ההפגנה היא ראשונה שהאגודה למען הלהט"ב בישראל יוזמתמתוך רצף הפגנות עולמי בתגובה לזוועות המתרחשות בימים אלה כנגד קהילת הלהט"ב בצ'צ'ניה. במהלך ההפגנה הוקראו עדויות של להט"בים מצ'צ'ניה כמו גם דוברים ודוברות מתוך הקהילה

על פי דיווח בעיתון האופוזיציה הרוסי "נובאיה גאזטה", יותר ממאה גברים בני 16 עד 50 נעלמו בתוך ימים ספורים מרחובות צ'צ'ניה. על פי הדיווח, יש ראיות לכך שלפחות שלושה מבין אלו שנעלמו נרצחו. בשיחה עם בעיתון בריטי הסבירה סבטלנה זחרובה, פעילת זכויות להט"ב ברוסיה: "גברים הומואים נעצרו ונאספו יחד, וכעת אנחנו פועלים לפנות אותם מהמחנות שאליהם נלקחו. כמה הצליחו להימלט. אלה שהצליחו לברוח אמרו כי מחזיקים 40-30 אנשים באותו חדר. מתעללים בהם עם זרמים חשמליים ומכות קשות, לפעמים עד מוות".

דוברו של נשיא צ'צ'ניה רמזן קדירוב, אלבי קרימוב, הכחיש את הדיווחים וטען ש"אין הומואים בצ'צ'ניה". לדבריו: "אלה שקרים מוחלטים. אי אפשר לעצור או לדכא אנשים מסוג שפשוט לא קיים בצ'צ'ניה. לו היו אנשים כאלה בצ'צ'ניה, רשויות אכיפת החוק לא היו צריכות לדאוג בנוגע להם מפני שבני משפחתם היו שולחים אותם למקום שממנו הם לא היו חוזרים לעולם".