מכתב של מרואן ברגותי לאסירים שובתי רעב: ישראל לא תשבור אותנו

במכתב שפרסם אתמול (שישי) מנהיג הפת"ח מרואן ברגותי מכלאו, הוא קרא להמשיך את מאבק האסירים הפלסטינים השובתים רעב. "לישראל יש אשליה שבעזרת עונשים ובבידוד תגרום לנו לנטוש את מאבקנו הקדוש ואת דרישותינו הצודקות", כתב במכתב שהתפרסם בסוכנות הידיעות הפלסטינית מען.

"ישראל לא יכולה להשתיק אותנו, לבודד אותנו או לשבור אותנו", כתב עוד והוסיף כי כליאה המונית של פלסטינים היא טקטיקה שנועדה "להתיש ולהפחיד את בני עמנו ולדכא את יכולתנו להיאבק בכיבוש". היום נכנסה שביתת הרעב ליומה ה-20.

2017-05-06_155220

הפגנה של קרובות משפחה של אסירים פלסטינים שובתי רעב מול משרדי הצלב האדום במזרח ירושלים, 27 באפריל 2017 (צילום: אקטיבסטליס)

יצוין שהשבוע פורסם בחדשות של ערוץ 2 כי במסגרת ההיערכות לאפשרות של החמרה במצב בריאותם של האסירים הפלסטינים ששובתים רעב, נשקלת בדרגים גבוהים האפשרות להביא לארץ רופאים מחו"ל, שיזינו בכפייה שובתי רעב שנשקפת סכנה לחייהם. הכוונה במהלך הזה היא לבצע את הפעולה הזאת במרכז הרפואי של שירות בתי הסוהר. בכך יהיה ניתן להתגבר ולעקוף את ההתנגדות הנחרצת של ההסתדרות הרפואית בישראל לאפשר לרופאים כאן לבצע הזנה בכפייה.

הסתדרות הרפואית (הר"י) הביעו תדהמה וזעזוע מהרעיון להביא רופאים מחו"ל על מנת להזין בכפייה אסירים ביטחוניים. יו"ר הר"י, ד"ר ליאוניד אידלמן, אמר כי "מדובר ברעיון הזוי ולא ישים. אנחנו נפעל לטרפד מהלך כזה בכל דרך שעומדת לרשותנו ויש לנו ארגז כלים גדול מאוד לפעול נגד זה". לדברי אידלמן, זהו בזיון לנסות לעשות את הדבר הזה מבחינת האתיקה הרפואית, שהיא חד משמעית. "חובה על כל רופא להתנגד למהלך כזה ולעשות מאמץ כדי למנוע את הכיוון הזה ולא להשתתף בזה. אם אמנם יגיעו רופאים שיביאו לישראל ממדינות אחרות ללא רישיון לעסוק ברפואה במדינת ישראל, הם יתחילו להפעיל אמצעים שעלולים לגרום נזק גדול ואפילו למוות של המטופלים". עוד אמר יו"ר הר"י כי בהסתדרות הרפואית לא תיתן שזה יתרחש במדינת ישראל של המאה ה-21. המדינה, שהיא בת כמעט 70 שנה, צריכה לסמוך על הרופאים שלה ולא לאיים ברעיונות הזויים. אני שב ומדגיש שזה רעיון הזוי שלא היה צריך בכלל לעלות ומי שהעלה את הרעיון הזה צריך להתבייש בכך".