מאות הפגינו בחיפה בעקבות חוסר העשייה של הממשלה והעירייה כדי למנוע את זיהום האוויר והסביבה

כ-500 איש הפגינו אתמול (שישי) בשעות הצהריים. במרכז הכרמל בחיפה, במחאה על תכניות שיגרמו לדברי המפגינים להעמקת הזיהום בחיפה ובמפרץ. מדובר בתוכנית להרחבת בתי הזיקוק, הרחבת נמל הדלקים ופרויקט קרקעות הצפון, הכולל העתקת מיכלי דלק מאזור חוף קריית חיים לעורף הקריות. בין המפגינים: פעילי חד"ש ומק"י. המפגינים צעדו מגן האם בשדרות הנשיא כאשר רבים מהנהגים שנתקעו בפקקים סביבם צופרים, לרוב בעידוד. המפגינים קראו קריאות בגנות הטייקונים עידן עופר ויצחק תשובה, וקריאות "עוד בז"ן עוד סרטן", "בחיפה ובקריות תושבים רוצים לחיות", "הון, שלטון, אצטדיון" (כשהם מכוונים להקמתו של אצטדיון על שם סמי עופר, אביו של עידן עופר, במבואות הדרומיים של חיפה) ועוד.

2014-12-06_162110

מאות הפגינו אתמול (שישי) בחיפה נגד חוסר העשייה של הממשלה והעירייה בנוגע לזיהום האוויר (צילום: מגמה ירוקה)

למרות שחיפה במקום ראשון בישראל בזיהום אוויר ותחלואה ותמותה הקשורים אליו, מקדמים הרשויות שלוש תכניות הרסניות ומטורפות במיוחד: הרחבת בתי הזיקוק (בז"ן), קרקעות צפון, ונמל המפרץ והדלקים המופרט. מימוש תכניות אלה יכפיל את זיהום האוויר פי כמה, יגביר את פליטות גזי החממה, יגדיל את כמות החומרים המסוכנים (כעת יש במפרץ חיפה מספיק חומרים מסוכנים, בעוצמת התפוצצות פצצת מימן), יהרוס את חופי הקריות ויהפוך את מפרץ חיפה והסביבה לריכוז ענק של מפעלים פטרוכימיים, "כאשר כל מי שיוכל לברוח יברח, ומי שיישאר הם רק העובדים הזרים שיאולצו לחיות בתוך הזיהום מציאות כזאת, אפשר לשנות!", מסרה דוברת המפגינים.

לדבריה: "כנראה שהעובדות האלה מתחילות לחלחל לתוך התודעה, כי כבר הרבה זמן לא היו הפגנות גדולות כאלה. כל הכבוד לכל מי שעזר להגיע להישג זה: מגמה ירוקה, אמהות ואבות מצילים את חיפה והקריות, הפורום הישראלי לשמירה על החופים, גרינפיס ועוד.. וכמובן, תודה לכל התושבות והתושבים שהגיעו ומחו. אבל אסור לשכוח: חד פעמי הוא לא אקולוגי וזה כולל גם את המחאות. כדי שישמעו אותנו, אנחנו צריכים להראות ולהישמע וחזק! ב -21 בינואר עומדים לקבל החלטה בנוגע למימוש אחת מהתכניות: קרקעות צפון. שבוע לפני כן, נארגן עוד הפגנה אל תשכחו לבוא".

להצטרפות למאבק: http://landing.green.org.il/bazan