לראשונה: כל פלגי השמאל הפלסטיני ירוצו ברשימה משותפת בבחירות לרשויות המקומיות

לראשונה: כל פלגי השמאל הפלסטיני ירוצו ברשימה משותפת בבחירות לרשויות המקומיות שאמורות להתקיים ב-8 באוקטובר הקרוב. על כך נמסר אתמול (רביעי) במסיבת עיתונאים שנערכה ברמאללה בהשתתפות נציגי מפלגת העם הפלסטיני הקומוניסטית, החזית העממית לשחרור פלסטין, החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין, היוזמה הלאומית הפלסטינית והאיחוד הדמוקרטיה הפלסטיני (פיד"א). על פי הידיעה שפורסמה הבוקר ב"אל אתיחאד", הרשימה המשותפת תציג מועמדים בכל העיריות, העיירות והכפרים הפלסטינים בגדה המערבית, רצועת עזה ובפרבריה של מזרח ירושלים. עוד סוכם ששמה של הרשימה יהיה "הברית הדמוקרטית" ושיצורפו מועמדים נוספים אישים ופעילים עצמאיים שהביעו תמיכה במצעה.

2016-08-11_205756

פעילי מפלגת העם בהפגנה שנערכה שבאפריל האחרון במרכז רמאללה (צילום: מפלגת העם הפלסטיני)

בכוונת הרשימה המשותפת להציג אלטרנטיבה פוליטית ורעיונית לשתי התנועות הגדולות שכבר הודיעו על השתתפותן בבחירות: הפתח והחמאס. יחד עם זאת, הרשימה החדשה מכירה באש"ף (הארגון לשחרור פלסטין) כ"הארגון היחידי המייצג את העם הפלסטיני". בין היתר, נמסר במסיבת העיתונאים, כי הרשימה החדשה תפעל להעמקת הדמוקרטיה והשוויון ברשות הפלסטינית ותוסיף להיאבק נגד הכיבוש ולמען הקמת מדינה פלסטינית בשטחים הכבושים ובירתה ירושלים המזרחית. כמו כן, ראשי הפלגים קראו אתמול לשחרורם של כל אסירים הפלסטינים הכלואים בישראל ובייחוד קראו לשחרר את בילאל כאיד השובת רעב בכלא אשקלון.

כאמור, הרשימה המשותפת של השמאל הפלסטיני תציג מצע אלטרנטיבי "שתאתגר את הפתח ואת החמאס ואת הקיטוב פוליטי הקיים ביניהן. אנו מעוניינים לקדם את אחדות העם הפלסטיני, יחד עם זאת אנו נציג עמדה המשלבת את השחרור הלאומי עם היסודות של צדק חברתי", נמסר. יצוין שבבחירות האחרונות, שנערכו למועצה הלאומית הפלסטינית ב-2006, כל פלגי השמאל השתתפו בנפרד וזכו בפחות מ-10% מקולות הבוחרים. סבורים שעתה, עקב הפילוג הקיים בין שני הכוחות הגדולים וחוסר שביעות הרצון מניהול חיי היוםיום של הפתח בגדה המערבית ושל החמאס ברצועת עזה, ישנם סיכויים להגדלה ניכרת של כוחם האלקטוראלי של כוחות השמאל.

הודעת מפלגת העם הפלסטיני בעקבות מסיבת העיתונאים שנערכה אתמול ברמאללה (בערבית):

http://www.ppp.ps/ar_page.php?id=129e250y19522128Y129e250