לקראת שביתה כללית: רבבות הפגינו נגד הממשלה ברחבי יוון; הימאים שיתקו את הנמלים

רבבות הפגינו אתמול (חמישי) ברחבי יוון. גם הימאים שבתו אתמול, שיתקו את הנמלים ואת כל קווי המעבורות לאיים. המחאות נגד מממשלת הימין נערכו לקראת השביתה הכללית שתיערך ביום חמישי הקרוב, במחאה על הצעות חוק ממשלתיות ניאו-ליברליות הפוגעות בזכויות העובדים. כל האיגודים במגזר הציבורי והפרטי הודיעו שיצטרפו לשביתה, שתתקיים ב-10 ביוני. הפסקת העבודה צפויה לשבש את שירותים רבים במדינה, ביניהם התחבורה ותעופה, לאורך כל היום.

אלפי מפגינים בפיראוס, אתמול, נגד מדיניות ממשלת הימין (צילום: המפלגה הקומוניסטית היוונית)

 

האיגודים טוענים כי הצעת חוק שהציעה ממשלת הימין ביוון, תקשה על קיום שביתות ותפגע בזכויות עבודה בסיסיות כגון יום עבודה בן שמונה שעות ושמירה על יום ראשון כיום המנוחה שבועי. בתגובה מסרה ממשלת יוון כי השינויים המוצעים "נועדו לעדכן את חוקי העבודה במדינה, שלא השתנו במשך עשרות שנים וכבר לא מתאימים לעולם העבודה המודרני".

המפלגה הקומוניסטית היוונית קראה להפוך את השביתה ל"יום מאבק ברחובות הערים והכפרים". "אנו לא מוכנים לוויתורים ואף לא לתיקונים, יש לבטל כליל את כל הצעות החוק של ממשלת הימין", מסר דובר המפלגה. יצוין שכל חברי הוועד המרכזי של המפלגה הצטרפו אתמול לעצרות ולהפגנות ובאתונה הפגין מזכ"ל המפלגה דימיטריס קוצומבאס.

 

סרטון – מפגינים, אתמול, במרכז אתונה נגד מדיניות ממשלת הימין: