עצרת תמיכה בממשלת בנט בכיכר רבין בוטלה; בהבימה יפגינו אלפים נגד הכיבוש

עצרת תמיכה בממשלת בנט שאמורה הייתה להתקיים מחר (מוצ"ש) בכיכר רבין בתל-אביב בוטלה בגלל חוסר היענות. כמה מקבוצות של מתנגדי נתניהו קראו לקיים את העצרת ובהזמנה שהופצה השבוע נכתב "הנאשם מנסה לייצר את הרושם השקרי כי הציבור לא תומך בהקמת ממשלת השינוי. אנחנו הולכים להוכיח בדיוק את ההפך. זה בידיים שלנו לדאוג לתמונת ניצחון של כיכר מלאה באנשים, בעצרת התמיכה בממשלה שתתקיים בכיכר רבין במוצ"ש". אך הבוקר הם מסרו כי העצרת בוטלה "מסיבות טכניות".

לעומת זאת, מחר בשעה 19:30 תתקיים הפגנה נגד הכיבוש שתצא מכיכר הבימה בשעה 19:30. ביוזמת חד"ש, עשרות מפלגות, תנועות וארגונים יציינו 54 שנות כיבוש השטחים הפלסטינים תחת הסיסמא "שותפות ערבית-יהודית תנצח את הכיבוש". בקריאה שפרסמו לקראת ההפגנה נאמר "השבועות האחרונים הבהירו אמת בת עשרות שנים – הכיבוש חייב להסתיים. הניסיון לגרש ולנשל את תושבי שייח' ג'ראח מבתיהם, האלימות חסרת הגבולות של המשטרה וההסתה של נתניהו ושותפיו הכהניסטים – הובילו להתפרצות של אלימות ברחובות ערים בישראל. הכיבוש, המצור וסרבנות השלום הביאו לעוד מלחמה נוראית בעזה, שגבתה את חייהם של מאות מתושבי עזה ושל יותר מעשרה ישראלים. מלחמת הברירה הזו פערה תהום של שנאה, הרחיבה את הסדק בין ערבים ליהודים והובילה להרס עצום ומיותר בעזה ובישראל. לכל הסבל והאלימות הזו יש מקור אחד – הכיבוש."

בין המפלגות, התנועות והארגונים שהביעו תמיכה בקריאה: חד"ש, מק"י, בנק"י, התנועה הערבית לשינוי, המפלגה הדמוקרטית, עומדים ביחד, שוברים שתיקה, יש גבול, מסרבות, לוחמים לשלום, סיכוי, יוזמות אברהם, גוש שלום, פורום מרצ למאבק בכיבוש, פורום המשפחות השכולות, מחזקים וזזים.

מחד"ש נמסר "בזמן שמפלגות השמאל-הציוני מקפלות את דגל המאבק בכיבוש, שהמשא ומתן להקמת הממשלה מתעלם לחלוטין מהסוגיה הפלסטינית, ושנזקי המבצע האחרון מתחילים להידחק מהשיח הציבורי, דווקא עכשיו חשוב להזכיר – חייבים לנצח את הכיבוש, למען כל יושבי הארץ. כל עוד העם הערבי הפלסטיני ימשיך לחיות תחת מצור אכזרי בעזה, תחת שלטון צבאי בגדה, ותחת דיכוי אלים של הכיבוש בירושלים המזרחית, לא נוכל לחיות כאן בשלום. כל עוד הדיכוי כלפי ערבים אזרחי ישראל נמשך בלי שיזכו לשוויון מלא – אין פה דמוקרטיה".

 

האירוע בפייסבוק:

https://fb.me/e/596mDDl9t