הסיעה של בן דוד זכתה ב-54% מהקולות בבחירות בהסתדרות המורים; תלונות על אי סדרים וזיופים

סיעת אמי בראשות יפה בן דויד זכתה ב-54% מהקולות בבחירות לוועידת הסתדרות המורים, כך לפי התוצאות שפורסמו בוקר (שישי). אחז ההצבעה עמד על כ-47%, רק 70 אלף הצביעו מתוך 156  אלף בעלי ובעלות זכות בחירה. סיעת נחל שביקשה לקרוא תיגר על הנהגתה של בן דוד זכתה ב-8.3% מהקלות בלבד.

תוצאות שאר הסיעות: ארגון המורים הדתיים (ד') בראשות גבי שמעון זכו ב-14.4% מהקולות, סיעת המורים הגמלאים (ו') בראשות סימה כנען זכתה ב-7.3% מהקולות, סיעה את המורים בחברה הערבית,  מ"ה בראשות סופיאן מוסא, זכתה ב-12.9% מהקולות, וסיעת חד"ש (ר"פ) בראשות מואפק ח'לאילה זכתה ב-3% מהקולות.

בית הסתדרות המורים בתל-אביב (צילום: ויקידמיה)

 

הבחירות בהסתדרות המורים נערכו ביום שלישי, לאחר שהוקדמו בשנה ביוזמת בן דוד. הן נערכו על רקע הליך משפטי של בית הדין הפנימי של הסתדרות המורים – שעדיין לא הסתיים – שבודק תלונות על זיופים ואי סדרים בבחירות הקודמות להסתדרות המורים שנערכו ב-2017, אז נבחרה בן דוד לראשות הארגון. גם ביום שלישי נרשמו תקלות ואי סדרים רבים ולדברי יעל אביטל, יו"ר סיעת נח"ל, אף נרשמו זיופים. אביטל מסרה "יום הבחירות להסתדרות המורים היה אמור להיות יום חג דמוקרטי בו כל מורה מממש את זכותו לבחור את נציגיו באיגוד המקצועי. במקום זאת, לאורך היום כולו הגיעו דיווחים ותלונות מרחבי הארץ על אי סדרים, איחורים ועיכובים, שינויים לא מתואמים ועשרות דיווחים מצולמים מהשינוע הבעייתי של הקלפיות, מהספירה ברחובות, מנסיעה עם שקיות פתוחות ועוד. האירועים הגיעו לשיא כאשר אני עצמי וחבריי לסיעה נחסמנו על ידי רכב שמנע מאיתנו להמשיך ולעקוב אחר השינוע".

גם פעילים ברשימת חד"ש בהסתדרות המורים התלוננו שלא ניתן היה להצביע, שרשימת הבוחרים היו שגויות ושפורסמו מקומות הצבעה שבפועל לא היו קיימים. הסיעה אף עתרה אתמול נגד הנהגת הארגון ודרשה לדחות הבחירות ביישובים הערביים ובערים המשותפות. זאת, בשל החלטה אנטי-דמוקרטית בעניין הצבת קלפיות – שבכוחה למנוע את הצבעתם של רבבות מורים ערבים ויהודים.  יצוין שסיעת חד"ש רשמה הישגים בבחירות בסניפי הסתדרות המורים בצפון הארץ: שנייה בנהריה  ושלישית בחיפה, בנצרת ובטבריה.

 

עוד בנושא:

יו"ר סיעת חד"ש בהסתדרות המורים מואפק ח'לאילה: למען החינוך וזכויות עובדי ההוראה

https://zoha.org.il/103553