לקראת הדיונים על התקציב בכנסת: יש לסגור פערים בבריאות בין המרכז לפריפריה

"זה לא אקדמי וזה לא רק עניין של נתונים בטבלאות אקסל, משרד הבריאות קבע בדו"ח מיוחד שהוציא כי בצפון ובדרום תוחלת החיים משמעותית קצרה יותר מבמרכז, ותמותת תינוקות נפוצה עד פי שניים". כך נמסר בדו"ח מיוחד שפרסמו שורה של ארגונים ביניהם רופאים לזכויות אדם, האגודה לזכויות האזרח, אגודת הגליל ופורום בריאות דרום; לקראת דיוני התקציב הדושנתי בכנסת שיתקיימו מייד לאחר החגים עם שובם של חברי הכנסת מפגרת הקיץ.

2016-09-03_214334

נמסר כי בפריפריה הצפונית והדרומית יש באופן משמעותי פחות רופאים מומחים; פחות מיטות אשפוז ופחות נותני שירותים רפואיים; זמני ההמתנה לטיפולים וניתוחים גבוהים בעשרות אחוזים בפריפריה מאשר במרכז; מצבן של החברה הערבית ושל האוכלוסייה יוצאת אתיופיה באזורים אלה רע במיוחד; מצב הבריאות של האוכלוסייה הבדווית בנגב הוא בין הגרועים במדינת ישראל.

כמו כן, בימים הקרובים יתקיימו בכנסת הדיונים על התקציב הדושנתית הבאה ו"אי אפשר לתת יותר לממשלה להתעלם השלמנו ביחד עם שורה של ארגוני חברה אזרחית דרישות מפורטות ממקבלי ההחלטות לצעדים אופרטיביים לסגירת הפערים; וביניהן, תקצוב תקני כח אדם ותוספת מיטות לאשפוז, קביעת סטנדרטים שוויוניים ומהותיים של זמן, נגישות ואיכות השירות של הטיפול הרפואי, ולאחר מכן פעולה לאכיפתם עד לסגירת הפערים".

נייר העמדה של ארגוני חברה אזרחית לקראת תקציב 2018-2017 (13 עמ'):

http://bit.ly/2bbpZ1z