למנוע אסון מלחמה נוסף

 

גילוי דעת הלשכה הפוליטית של מק"י, 6.4.08

 

רוחות מלחמה שוב מנשבות באזורנו. אהוד ברק, שר הביטחון, ביטל ביקור בגרמניה בתירוץ של עניינים דחופים, והצבא הישראלי הודיע על תמרונים נרחבים, לרבות תירגול של מצב חירום. דוברים רשמיים, סוריים ולבנוניים, מתריעים מפני היערכות ישראלית לסיבוב מלחמתי נוסף.

הלשכה הפוליטית של מק"י מזהירה מפני כל ניסיון הרפתקני של ממשלת ישראל לפתוח – בתיאום עם ממשל בוש – במלחמה נוספת. לעמים באזור, לרבות לעם בישראל, אין שום עניין במלחמה, אשר תפיל קורבנות ותגרום נזק חומרי, אך לא תפתור שום בעיה.

ממשל בוש, אשר מעמיד פנים שהוא מקדם הסדר ישראלי-פלסטיני, מגבה בפועל את המדיניות הישראלית של הרחבת ההתנחלויות ושל דחיית כל אפשרות להגיע להפסקת אש בדרום. ממשל בוש נוהג כך, משום שהוא נשען על הממסד הישראלי בפעילותו התוקפנית בעירק, במעורבותו בעניינים הפנימיים בלבנון ובהכנות לתקיפתן של סוריה ואירן.

התיאום האסטרטגי הכל-צדדי בין הנשיא בוש לראש הממשלה אולמרט הוא מתכון לכישלון. נסיון מלחמת לבנון השנייה (2006) והניסיון של 41 שנות כיבוש ישראלי בשטחים הפלסטיניים  לימדו, כי השלום והביטחון לא יושגו בעזרת ציוד צבאי משוכלל, אלא בהסדר מדיני, המפנה עורף לשיטה של תכתיב כוחני, המבטיח פינוי של כל השטחים הכבושים, ואשר מכבד את זכויותיהם של כל העמים באזור.

הלשכה הפוליטית של מק"י קוראת לכל שוחרי השלום בישראל, יהודים וערבים, להגביר את המערכה למניעתה של מלחמה נוספת ולמען שלום ישראלי-פלסטיני צודק ויציב, הכולל את כינונה של המדינה הפלסטינית בכל השטחים שנכבשו ביוני 1967, בצד ישראל, עם שתי בירות, ישראלית ופלסטינית בירושלים; את פינוי כל ההתנחלויות; ואת פתרון שאלת הפליטים בהתאם להחלטות האו"ם.

מק"י תובעת מממשלת אולמרט-ברק להפסיק לחרחר מלחמה, ובמקום זאת לאמץ את יוזמת השלום הערבית, הכוללת הזדמנות לשלום צודק ישראלי-פלסטיני ולהשתלבות ישראל במזרח-התיכון.

לאחדות מאבק נגד הגזענות

הלשכה הפוליטית של מק"י מוקיעה את גל החקיקה הגזענית, השוטף את הכנסת, ואת המסע של ח"כים מהימין נגד חברי כנסת ערבים ובתמיכה בטרנספר של אזרחים ערבים.

גל ההסתה הגזענית לשנאת ערבים, לרבות פסקי ההלכה של רבנים של הימין, הקוראים לא להעסיק ערבים ולא להשכיר להם דירות – הוא המפלט שמצאו מנהלי מדיניות הכיבוש והכוח הכושלת. הם מקווים להסיט את תשומת-הלב של הציבור היהודי באמצעות הסתה אנטי-ערבית.

הסתה אנטי-ערבית משרתת גם את הממשלה והמעבידים, אשר מעוניינים לפלג את מעמד העובדים בישראל במערכות שהוא מנהל נגד ההפרטה, האבטלה, העוני, האפליה והרס רשת הביטחון החברתית.

מק"י קוראת לכל שוחרי הדמוקרטיה, השוויון והצדק החברתי להדוף את הגל הגזעני ולהגביר את שיתוף הפעולה היהודי-ערבי במערכות הפוליטיות והמעמדיות-חברתיות.

להצלחת אירועי ה-1 במאי

ב-1 במאי השנה ימלאו 50 שנה להפגנת ה-1 במאי 1958 בנצרת, שרשמה פרק הרואי במערכה החברתית ובמערכה נגד הממשל הצבאי ולמען שוויון זכויות מלא לאוכלוסייה הערבית בישראל. הפגנה זו דוכאה באכזריות בידי המשטרה.

המפלגה הקומוניסטית הישראלית, שיזמה ואירגנה את ההפגנה, גאה בתרומתה לגיבוש המערכה לצדק ולשוויון, שהציבה אותה כמנהיגת המיעוט הלאומי הערבי בישראל.

הלשכה הפוליטית קוראת לציין את היובל להפגנה ההיסטורית בנצרת בהפגנה ערבית-יהודית מרשימה גם השנה. בהפגנה בנצרת, שתערך בשבת, 3 במאי, יניפו פעילי מק"י, חד"ש ובנק"י את הדגלים האדומים, דגלי השלום הצודק, זכויות העובדים, השוויון הלאומי והאזרחי, שוויון האישה והאחדות היהודית-ערבית.

הלשכה הפוליטית קוראת לכל ארגוני המפלגה ובנק"י להתגייס להפגנה הארצית בנצרת וכן להפגנות ולאירועים לכבוד ה-1 במאי, שייערכו במחוזות השונים של המפלגה.