ליגת הנשים בכדורסל הושבתה: ח"כ תומא-סלימאן תומכת בדרישות

ליגת הנשים בכדורסל מושבתתקבוצות ליגת הנשים הודיעו אחה"צ (חמישי), כי המשחק הראשון בפלייאוף שעתיד היה להתקיים הערב לא יתקיים. כל הקבוצות בשיתוף עם מנהלת הליגה הודיעו כי המשחקים מבוטלים עד לקבלת 2.4 מיליון שקל מהטוטו. עוד בתחילת השבוע איימה מנהלת הליגה להשבית את המחזור הראשון עקב המאבק הממושך למען התקציבים שהובטחו, וכבר אתמול הודיעו במנהלת כי אם עד השעה 13:00 הם לא יקבלו את הכספים שהובטחו להם על ידי שרת הספורט מירי רגב, הן לא יופיעו למשחקים. יצוין שהמערכה בין מנהלת הליגה בראשות איריס שטרק ומשרד הספורט עלתה השבוע מדרגה. שטרק כינסה מסיבת עיתונאים, איימה בהשבתה ותקפה בחריפות את ראשי המשרד.

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) תומכת בדרישות הקבוצות ומסרה "לא מתקבל על הדעת, שימים אחדים לפני ה-8 במרץ, יום האישה הבינלאומי, היום שבו כולם מדברים על מעמד האישה ומציינים את הישגיהן של נשים בכל התחומים השרה רגב ומשרד התרבות והספורט מונעים תקציבים מנשים ספורטאיות מקצועיות שזה העיסוק והחיים שלהן. מדובר ב-2.5 מיליון שקל, סכום לא קטן אך זעום לעומת המשאבים שמושקעים בספורט גברים".

לדברי ח"כ תומאסלימאן "מתחילת כהונתי כחברת כנסת, הוסבה תשומת לבי לנושא חלוקה לא צודקת של התקציבים בספורט בין נשים לגברים. כך למשל, הגיע אליי מקרה של עיר בצפון שמתקצבת את קבוצת הכדורגל גברים בסך שלושה מיליון שקל בשנה כאשר ארבע קבוצות כדורסל וכדורעף נערות ונשים מוצלחות באותה העיר מקבלות כולן ביחד סכום שלא עולה על 100 אלף שקל בשנה! איך מצפים ממנהלת ושחקניות מקצועיות לתפקד בלי תקציבים ראויים? אני קוראת לשרת התרבות והספורט להעביר לאלתר את הסכום אשר סוכם עם מנהלת הספורט בכדי להמשיך ולקיים כראוי את ליגת העל בכדורסל נשים ולשמר ואף לחזק את התמיכה לכל ענפי הספורט, וספורט נשים בפרט".