להיאבק בתאגידים הגדולים: פעילי חד"ש ומק"י מצטרפים למצעד האקלים שיתקיים בתל-אביב

פעילי חד"ש, מק"י ובנק"י יצטרפו מחר (שישי) למצעד האקלים שיתכנס בשעה 9:30 בכיכר רבין בתל-אביב. בהזמנה למצעד, החתומה בידי עשרות ארגוני הסביבה, נאמר "משבר האקלים הוא הגורם לשריפות הנוראיות בישראל ובכל רחבי העולם החל מסיביר, צפון אמריקה, אירופה ואוסטרליה אשר מחרבות כל מה שעומד בדרכן, ולאירועי גשם קיצוניים הגורמים לשיטפונות כמו בגרמניה, ניו יורק וצרפת וגובים חיי אדם יקרים".

לדברי הארגונים ישראל מתחממת בקצב מהיר פי 2 מהממוצע העולמי ורק מדיניות נחושה ומיידית תוביל למיתון משבר האקלים ותאפשר לאנושות להתמודד ולמנוע עלייה של למעלה מ-2 מעלות צלסיוס בממוצע העולמי. כמו כן, "ועידת האקלים העולמית בגלזגו בנובמבר הקרוב חייבת להיות נקודת המפנה בהיסטוריה האנושית והישראלית, לשם כך אנו חייבים להתאחד על מנת להיאבק בתאגידים הגדולים אשר פעילותם מאיצה את תופעות המשבר".

בין הדרישות של ארגוני הסביבה הזוכות לתמיכת חד"ש ומק"י: הכרזת מצב חירום אקלימי – אקולוגי, עצירה מיידית של כל התוכניות העתידיות לחיפוש מקורות גז ונפט חדשים ולהקמת תשתיות ותחנות חדשות של אנרגיה פוסילית וקידום מדיניות אפס פגיעה בשטחים פתוחים והכרזה מאסיבית על שמורות טבע ביבשה ובים וזאת על מנת למנוע את קריסת המערכות האקולוגיות.

עוד דורשים הארגונים שיפור משמעותי לכיוון כלכלה דלת פחמן וקידום מדיניות 0 פליטות עד 2050 בתעשייה, בתחבורה, בחקלאות ובכל ענפי המשק, תכנון והוצאה לפועל של תוכנית שאפתנית למעבר מהיר וצודק לאנרגיות מתחדשות, בשאיפה להגיע כמה שיותר מהר לאיפוס פחמני בתעשייה, באופן שאינו פוגע בטבע הישראלי ובשיתוף כלל הציבור וציבור העובדים בפרט וחיזוק שיתופי הפעולה והקשרים עם מדינות האזור "על מנת לקדם פתרונות סביבתיים חוצי גבולות עם שכונותינו הקרובות והרחוקות".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/107744

 

האירוע בפייסבוק: https://m.facebook.com/events/574271693708497