שיירת מחאה נגד האלימות בחברה הערבית הסתיימה בחסימת נתיבי איילון

משפחות קורבנות האלימות בחברה הערבית התיישבו על הכבישים וחסמו היום (חמישי) את נתיבי איילון במחלף השלום בתל אביב. עומסי תנועה כבדים נרשמו במקום. זאת, לאחר הגעת שיירת כלי רכב שיצאה מכפר קרע בוואדי עארה לכיוון תל אביב במחאה על האלימות הגואה בחברה הערבית ואוזלת ידן של הממשלה והמשטרה בטיפול בפשיעה. מוקדם יותר נחסם לסירוגין כביש 6 לכיוון דרום והמשטרה הסיטה את התנועה לדרכים חלופיות.

יו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה, אמר בעצרת מאולתרת במחלף השלום: "זו אינה שיירת מחאה זו זעקת עם שנאנק תחת הפשע המשתולל שנעשה בחסות השב"כ והצבא. לא רוצים לחיות תחת ממשל ארגוני הפשע ולא תחת ממשל צבאי. אנו רוצים שהמשטרה כגוף אזרחי תטפל בפשע זה תפקידה".

יו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה, היום בשעות הצהריים נואם בעצרת מאולתרת במחלף השלום (צילום: אל-אתיחאד)

 

יו״ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), שהשתתף במחאה אמר: "התייחסו אלינו כחצר אחורית אז באנו לחצר הקדמית. אנחנו חוסמים את איילון ומפריעים לאנשים לחזור הביתה, כי יותר ממאה מהבנים שלנו לא חזרו הביתה". ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) שהשתתפה אף היא בשיירה, הוסיפה "אנחנו סוגרים את כביש שש כדי לומר בצורה ברורה, אנחנו לא נחזור לחיים רגילים כל עוד החיים בכפרים והערים הערביות לא רגילים. אנחנו איבדנו את הביטחון שלנו, אנחנו מרגישים מאוימים בכל רגע, המשטרה לא עושה מספיק".