לאחר המסע סתימת פיות שנמשך כשלוש שנים: גלריית ברבור נפתחה מחדש

ארבעה חודשים מאז פינתה עיריית ירושלים את גלריית ברבור מהחלל בשכונת נחלאות, וזאת לאחר מסע סתימת פיות מקרתיסטי שנמשך כשלוש שנים, נפתחה הגלריה מחדש ברחוב שלמה המלך 9, ירושלים

אמנים שהתארחו השבוע בגלריה, במשכנה החדשה. משמאל לימין: דוד רפאל לוקארד, לארס סרג'ל, מאשה זוסמן, וסילי פרשין, אברהם קריצמן, מיכל רפפורט, רעות ישעיהו (צילום: גלריית ברבור)

הגלריה פעלה בנחלאות במשך שנים רבות. אך לאחר שאירחה הרצאה של "שוברים שתיקה" בשנת 2017, הגישה נגדה העירייה תביעת פינוי. במשך כשנתיים וחצי התנהלו הליכים משפטיים בנושא, ובמהלך תקופה זו ניסתה העירייה גם למנוע קיום אירועים שונים בגלריה, כמו השקת ספר על הנכבה ומפגש בנושא טקס הזיכרון המשותף לישראלים ולפלסטינים.

במיקומה החדש, הזמינה הגלריה יותר מ-20 אמנים, אמניות וקבוצות אמנים להתארח, כל אחד ליממה אחת, במשך כל חודש אוגוסטהתוכנית התחילה ב-2 באוגוסט ותימשך עד האירוע המסכם ב-27 באוגוסט. בכל יום ולילה (למעט שבתות) יתארחו בגלריה אמן, אמנית או קבוצת אמנים. האמנים המתארחים ישנו, יאכלו, יעבדו, יופיעו ויפגשו אנשים במהלך שהותם במקום. כל אמן יכנס לגלריה בשעה 16:00 וייצא ממנה בשעה 18:00 למחרת. האמנים יפגשו זה את זו בבואם ובלכתם מהגלריה, מה שיישמר את רצף השהות והעבודה בחלל ויזמן מפגשי אמנים משותפים. הקהל מוזמן לבקר בשעות הפתיחה הרגילות של הגלריה: בימים א׳ ה׳ מ-16:00 עד 20:00, וביום שישי מ-11:00 עד 14:00. במהלך השהות אפשר לפגוש את האמנים ולראות את העבודות שנוצרו במהלכה.

הידיעה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב