ח"כ עופר כסיף: נחל האסי שייך לציבור כולו כמו כל משאבי הטבע

"נחל האסי שייך לציבור כולו, כמו כל משאבי הטבע", כך אמר הבוקר (שלישי) ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת). לדבריו "קיבוצים, כמו טייקונים, מקבלים בעלות על קרקעות יקרות כאילו היו רכוש פרטי של האליטה, בעוד שמרוב האזרחים, בעיקר ערבים ויהודים יוצאי ארצות האסלאם ואתיופיה, נמנעת בעלות, ואף גישה, לאדמות כאלה או לפירותיהן" ."נדרשת רפורמה רדיקלית בהקצאת הקרקעות ומשאבי הטבע בישראל שתשרת את כלל אזרחיה באופן שוויוני וצודק", הדגיש.

יצוין שהוועדה להגנת הסביבה בכנסת דנה הבוקר בפתיחת נחל האסי שבקיבוץ ניר דוד לכלל הציבור. זאת, בעקבות התגברות המחאות לפתיחתו שנמשכות על אף ההסכם שהושג על התרת כניסה חלקית לציבור הרחב. ראשי המחאה טענו כי לא הוזמנו לוועדה, ותקפו האחראים לכינוסה. "כל מה שישמע שם מפי המשתתפים האורחים הוא לחלוטין צד אחד בסיפור", אמרו. "את הזמן להשמיע טענותיהם, יקבלו מנהיגי המחאה בצורת כמה שניות דרך הזום. מדובר בתרגיל מתוכנן היטב והיום בוועדה, כשנשמע את חברי הכנסת מדברים בנושא, נדע מי אחראי עליו ומי החליט לשתף פעולה עם 300 משפחות נגד כל עם ישראל".

במסגרת המחאה, שמחריפה בשבועות האחרונים, עשרות מפגינים מקבוצת "משחררים את האסי" פרצו במהלך יום שישי את שער הקיבוץ וחדרו לשטחו והמשטרה עצרה שניים מהם. המפגינים התאספו תחילה בכניסה לניר דוד, שם הוקם מאהל מחאה.