לאחר ביקור של ח"כ כסיף: בג"ץ הקפיא מעצר מינהלי של פלסטיני ששבת רעב 50 יום

בג"ץ הקפיא אמש (חמישי) את מעצרו המינהלי של פלסטיני השובת רעב זה 50 יום, משום שהגיע למצב של סכנת חיים, על כך מסר "הארץ". יחד עם זאת, ניתן לחדש את צו המעצר המינהלי נגדו בכל שלב. אלע'דנפר אבו עטואן, בן 27 מהעיר דורא שבמחוז חברון, הוחזק במעצר מינהלי מאוקטובר. מעצרו הוארך פעם אחת מאז שנעצר, ותוקפו יסתיים באוקטובר הקרוב. בשל מצבו, הוא מאושפז בבית החולים קפלן ברחובות.

אבו עטואן עתר לבג"ץ נגד מעצרו המינהלי, ובתגובת המדינה לעתירה נכתב כי הנימוק למעצרו הוא היותו "מוכר כפעיל תנזים צבאי, החשוד במעורבות בפעילות טרור צבאית". בהחלטת השופטים היום הוסבר כי בדו"ח הרפואי שהנפיק בית החולים קפלן נקבע כי אבו עטואן נמצא בסכנת חיים, ועל כן לא נשקפת ממנו סכנה. הקפאת צו מעצר, בניגוד לביטולו, היא פרקטיקה שהפכה שכיחה בבג"ץ במצבים שבהם עצירים מינהליים פלסטינים שובתים רעב. עו"ד ג'ואד בולוס, שמייצג את אבו עטואן, אמר על הנימוק למעצרו כי "מדובר בפרפראזה כוללנית שאין לה שום יסוד, וגם ככזאת היא מוכחשת".

חברי הכנסת עופר כסיף (חד"ש) ואוסמה סעדי (תע"ל) מהרשימה המשותפת, אתמול, בעת ביקור של  העציר המינהלי אבו עטואן בבית החולים קפלן (צילומים: זו הדרך)

 

מוקדם יותר אתמול ביקרו חברי הכנסת עופר כסיף (חד"ש) ואוסמה סעדי (תע"ל) מהרשימה המשותפת את אבו עטואן בבית החולים קפלן. "להזכירכם: שבויים מינהליים הם אנשים שלא זוכים להליך משפטי – הם נכלאים במרתפי השב"כ לתקופות של חודשים ואף שנים", אמר כסיף בתום הביקור, והוסיף: "ניאבק עד השבוי האחרון."