יו"ר חד"ש בהסתדרות בפנייה לשר העבודה: הממשלה לא נאבקת בתאונות עבודה בבנייה

יו"ר חד"ש בהסתדרות, דח'יל חאמד, דורש משר העבודה והרווחה החדש מאיר כהן לפעול נמרצות נגד תאונות עבודה בענף הבנייה. בפנייתו כתב שתאונות העבודה גובות מדי שנה את חייהם של יותר מ-65 עובדים, מרביתם בענף הבניין. למרות שמספר העובדים בענף הבניין הוא רק 8% עד 9% מכלל העובדים במשק  הם מהווים יותר מ-50% מכלל ההרוגים, כך מתחילת שנת 2021 נהרגו 27 פועלים, 14 מהם בענף הבניין.

עובד (40) נפצע באורח קשה לאחר שנפל מגובה של כ-2.5 מ' לקומת מרתף של אתר בנייה ברחוב ליפקין שחק בגבעת שמואל. בייזום חברת קרדן נדל"ן ובביצוע חברת אל-הר הנדסה (צילום: איחוד הצלה)

 

חאמד, חבר הנהגת ההסתדרות ויו"ר אגף לקידום השוויון, הזכיר בפנייתנו שבשנת 2014 הוקמה ועדת אדם שחקרה את הנושא ושהגישה את מסקנותיה שטרם יושמו על-ידי הממשלה. "מאוחר יותר מבקר המדינה בדוחות שלו לשנים  2016 ו-2018 התייחס לנושא תאונות העבודה, גם דוחות  אלו לא זכו להתייחסות הולמת על-ידי הממשלה ולא יושמו. כמו כן, הסכם שנחתם בין ההסתדרות לבין הממשלה ב-2018 כלל בתוכו 15 סעיפים חשובים, והיו מספר דיונים בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת ובוועדת המשנה של אותה וועדה, אך הדימום נמשך והממשלה הפגינה אוזלת יד מוחלטת".

 חאמד ציין כי מתוך 15 הסעיפים של ההסכם רק חמישה סעיפים בוצעו במלואם, חמישה סעיפים בוצעו חלקית והשאר לא בוצעו כלל. "תאונות העבודה אינם מכה משמיים ויש להם סיבות פוליטיות, כלכליות, מעמדיות ולאומיות. חייהם של אלפי משפחות מתנפצים לרסיסים כתוצאה מהתאונות האלה, ההרוגים אינם מספרים סטטיסטים, כל פועל הרוג הוא עולם ומלואו", הדגיש. "ניתן למנוע ולהקטין באופן משמעותי את הטרגדיות של תאונות העבודה, בקשתינו ממך אנא הירתם לטיפול בבעיה כואבת ומתמשכת זו. במאמץ משותף נוכל לפתור ולצמצם באופן דרסטי את נגע תאונות העבודה", הוסיף.