כאלף מזכירות, מנהלניות ומנהלות חשבונות בבתי הספר הפגינו בת"א בגלל עומס בעבודה

כאלף מזכירות, מנהלניות ומנהלות חשבונות הפגינו אתמול (שני) בקריית הממשלה בתל אביב תחת הכותרת "לא עובדות בחינם". ההפגנה נערכה בעקבות סירובו של מרכז השלטון המקומי ומשרד החינוך לשאת ולתת עם הסתדרות המעו"ף המייצגת את אלפי העובדות והעובדים – בנוגע להכבדת עומסי העבודה.


מפגינות, אתמול, בקריית הממשלה בתל-אביב בעקבות עומסים בעבודה (צילום: הסתדרות המעו"ף)

הרקע למחאה: ההחלטה להכניס לשימוש את תכנית גפ"ן בבתי הספר, שמשמעותה בפועל הטלת משימות נוספות על נשות הצוות המנהלי: מתפעול המערכת, דרך התנהלות עם ספקים, יישום מודלים חדשים ומענה לבעיות ועד ניהול תקציבים גדולים ונשיאה באחריות עליהם. הכנסת המערכת לפני כמה חודשים הביאה להגדלת עומס העבודה וליצירת תפקידים וגזרות אחריות נוספות שהמזכירות צריכות לנהל מעבר לתפקידן היומיומי.

יו"ר הסתדרות המוע"ף, עו"ש גיל בר-טל, נאם בפני המפגינות ואמר: "במשרד החינוך רוצים שתנהגו במקצועיות ובאחריות, אבל בלי תמורה לעבודתכן הקשה. אנחנו אומרים 'עד כאן', אנחנו רוצים שהדרישות מכן יתבטאו בשכר ובתקנים. מכאן אנחנו יוצאים בקריאה למרכז השלטון המקומי, למשרד החינוך ולמשרד האוצר – ללא תגמול הולם למזכירות, למנהלניות ולמנהלות החשבונות – פשוט לא נמשיך". יצוין שראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, שיגר מכתב לעובדות בו נאמר "אני רוצה לחזק את ידיכן על העבודה הקשה שלכן, הנעשית במסירות אין קץ המסייעת לניהול תקין של בתי הספר והוצאה לפועל של תהליכים חינוכיים משמעותיים עבור ילדי העיר. אנחנו עומדים היום ובכל עת לצידכן ולצד כ-100 אלף העובדות שהיקף העבודה שלהן הורחב, אך תנאי השכר שלהן לא עודכנו בהתאם".

 

סרטון – דברי יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל בהפגנה בתל-אביב:

https://www.facebook.com/histadruthamaof/videos/651656913269334

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/116745