עובדי עיריית חיפה פתחו בשביתה בעקבות הפיצוץ במו"מ עם ההנהלה

עובדי עיריית חיפה פתחו הבוקר (שלישי) בשביתה בעקבות פיצוץ במשא ומתן בין הסתדרות המעו"ף, ועד העובדים והנהלת העירייה. לפני כחודשיים קבע בית הדין האזורי לעבודה בעיר, כי העירייה תפעל לשיפור תנאי העובדים. חרף השביתה ממשיכים לפעול שירותי הצלה בחופים, בית החולים "בני ציון" והחינוך המיוחד. מחר, יום רביעי, יושבתו כל שירותי העירייה, למעט שירותי הצלה בחופים, בית החולים "בני ציון" והחינוך המיוחד.

משאיות חוסמות את הכניסה לעיריית חיפה במסגרת מחאה העובדים (צילום: ועד עובדים)

יו"ר ארגון העובדים, אמנון עידו, מסר: "כל העובדים הלכו הבוקר הביתה לאחר שהמשא ומתן עם ראש העיר עינת קליש רותם התפוצץ, והעירייה הודיעה כי לא תכבד את ההבנות שהושגו במסגרת פסק הדין". יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, הוסיף: "אני מאוכזב מהתנהלותה של הנהלת העירייה. לא מצאתי פרטנרים שידאגו לאינטרסים של התושבים, ונראה שפניה של הנהלת העירייה נשואות למאבק בעובדים ובתושבים. כל ניסיון לגשר על הפערים עלו בתוהו. מ"מ ראש העירייה נחשון צוק הסביר כי אין באפשרותו לקיים את פסק הדין ושאין בכוונתה של העיירה לקיים אותו. וכי הוא מסרב לנהל משא ומתן ישיר עם ארגון העובדים. נראה שהנהלת העירייה דבקה באגו, וחשובים לה חזירי הבר יותר מתושבי העיר".

יצוין שעשרות עובדי עיריית חיפה הפגינו ביום ראשון בתוך בניין העירייה במחאה על הפגיע בזכויותיהם. העובדים גם הציבו שתי משאיות ממחלקת התברואה בפתח הבניין.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/116969