יו"ר ההסתדרות בשירות ממשלת הימין והמעסיקים: בר-דוד מציע הקפאת שכר עד 2023

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מציע הקפאת שכר עד 2023. זאת חרף העובדה שיש מגזרי עובדים גדולים שאין להם הסכמים קיבוצים בתוקף, בתוך ההסתדרות ומחוצה לה, כגון המורים והרופאים. בריאיון לאתר ההסתדרותי "דבר" לרגל החג אמר בר-דוד "הבסיס של המשא ומתן על עסקת החבילה הוא הקפאת שכר לשנת 2022, וכמה דברים נוספים שאני לא יכול לפרט. במקביל, ההסתדרות דורשת לעלות את שכר המינימום ל-6,000 שקלים בחודש וזה בדרך להסכמה. ייתכן שבתחילת או אמצע אוקטובר כבר נוכל להיות עם עסקה ביד".

יו"ר המגזר העסקי, דובי אמיתי; שר האוצר אבגידור ליברמן ויו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: עסקת חבילה לטובת המעסיקים (צילום: ההסתדרות)

 

יו"ר ההסתדרות לא נשאל מדוע הוא כרת ברית עם שר האוצר הניאו-ליברלי אביגדור ליברמן ומדוע ההסתדרות לא ניהלה מערכה נגד חוק ההסדרים והצעת התקציב שיש בהם פגיעות קשות בעובדים ובשכבות המוחלשות. "ההסתדרות הצליחה להוציא מחוק ההסדרים כל רפורמה שקשורה לעובדים", שיקר בר-דוד והוסיף "יש כמה דברים שצריך לתקן כמו למשל העלאת גיל הפרישה, ואני עדיין לא שלם גם עם הנושא של איגרות החוב המיועדות". יצוין שסעיף זה האחרון: העברת כל חסכונות העובדים לפנסיה לידי בעלי ההון – מבלי שהממשלה תבטיח את כפסים אלה, היא-היא הפגיעה המרכזית בעובדים ובגמלאים.

כצפוי בר-דוד חילק שבחים לליברמן: "בסך הכול ההסתדרות רואה את עצמה חלק מהכלכלה הישראלית והניסיון לייצב אותה ולקדם אותה הוא חשוב. העברת התקציב תיתן יציבות פוליטית שהיתה חסרה מאוד בשנתיים וחצי האחרונות".

בהתייחסו למאבק נגד הפיטורים בענף התעופה אמר בר-דוד "באל על כבר עשינו צמצומים בקורונה, היום הם עם 2,000 עובדים פחות ממה שהיו ערב המשבר. כרגע אין מודל חל״ת לעובדים האלה. אנחנו יצרנו מודל חל״ת פנימי, מקומי, עד סוף אוקטובר, שההסתדרות נותנת חלק מהכסף, אבל בסוף אוקטובר זה יגמר. כרגע אין פתרונות, זה דבר שאני לא מצליח לפתור עם האוצר". חרף זאת, הוא גילה כל נכונות לפתוח במאבק נגד הממשלה ובעלי חברות התעופה המופרטות.