לראשונה יוקרן סרטו של אבי מוגרבי '54 השנים הראשונות – מדריך מקוצר לכיבוש צבאי'

לראשונה בישראל ביום חמישי הקרוב ב-20:30 יוקרן בסינמטק תל-אביב, סרטו של אבי מוגברי: "54 השנים הראשונות – מדריך מקוצר לכיבוש צבאי". זהו סרטו האחרון של במאי התיעודי הנחשב ("איך הפסקתי לפחד והתחלתי לאהוב את אריאל שרון", "נקם אחת משתי עיני" עוד). הסרט הוקרן עד עתה רק בפסטיבלים בינלאומיים. הסרט יוקרן במסגרת פסטיבל סולידריות לקולנוע וזכויות אדם.

חיילי הכיבוש נגד פלסטינים ופעילי שלום בדרום הר חברון, מארס 2021 (צילום: אקטיבסטילס)

 

מתנועת שוברים שתיקה, שהעניקה סיוע להפקתו נמסר "הסרט הוא פרויקט ייחודי, שקרוב מאוד ללבנו – בליבו עומדות עדויותיהם של חיילים לשעבר ששירתו בשטחים לכל אורך 54 השנים הראשונות, מכיבושם בשנות השישים ועד ימינו. בלי פילטרים, בלי מסכות ודרך עשרות עדויות". "'54 השנים הראשונות' מעמת אותנו עם ההגיון של מה שנעשה בשטחים מעל חצי מאה. באמצעות פסיפס העדויות הזה נבנית תמונה ראשונה מסוגה של הכיבוש הישראלי וההיסטוריה שלו", הוסיפו.

בחודשים הספורים מאז השקתו, הסרט הוזמן להקרנה במספר פסטיבלים בינלאומיים נחשבים, ובהם הפסטיבלים של ברלין, קופנהגן, סידני, וושינגטון, ניו יורק, ימגטה ביפן ועוד רבים אחרים. הוא גרף ציון לשבח בפסטיבל ברלין וזכה בפרס "הדור שלי" בפסטיבל זאגרב דוקס. לאחרונה הוא הוכרז כמועמד לתחרות במסגרת פרסי האקדמיה האירופית לקולנוע.

 

טריילר של הסרט: https://www.youtube.com/watch?v=UYRL1_uTjZw