יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני של לוחמים לשלום יתקיים ב-24 באפריל

תנועת 'לוחמים לשלום' ממשיכה במסורת טקס יום הזיכרון הישראליפלסטיני, שבמהלכו מועלה זכרם של קורבנות האלימות, הכיבוש והמלחמות. הטקס הקרוב ייערך ביום שישי, 24 באפריל, במרכז הירידים בתל אביב.

2015-03-26_212419

יום הזיכרון שנערך אשתקד בהשתתפות אלפים (צילום: לוחמים לשלום)

בהודעת 'לוחמים לשלום' לקראת האירוע צוין, כי המלחמה האחרונה בעזה ובדרומה של ישראל צירפה משפחות רבות נוספות למעגל השכול והכאב, וכי מטרת האירוע היא לשלב כוחות במאמץ לשים קץ למעגל המלחמות ולמנוע את הקורבנות הבאים. בטקס שנערך בשנה שעברה השתתפו יותר מ-2,500 בני אדם. לקראת האירוע הקרוב, שגם הוא צפוי להיות המוני, השיקה התנועה קמפיין גיוס כספים באתר מימון ההמונים "מימונה".

יצוין שתנועת "לוחמים לשלום" תקיים מפגש לקראת טקס יום הזיכרון הישראלי פלסטיני. המפגש, תחת הכותרת "למות בעד ארצנו – צפייה בסרטו של אבי המי ודיון בשכול וזיכרון", יתקיים ביום ראשון הקרוב, 29 במארס 2015, בשעה 19:45 בקרן רוזה לוקסמבורג, רוטשילד 11, תלאביב.

בחלק הראשון של המפגש יוקרן בסרטו של אבי המי "למות בעד ארצנו" בו מתחקה הבמאי אחר סיפורי שכול פרטיים, ומעורר תהיות בנוגע לתפקידם של טקסי הזיכרון הקולקטיבים בהנצחה של מעגל המוות והשכול. לאחר הסרט יתקיים שיחה עם הבמאי בשאלות הנוגעות למשמעות של שכול וזיכרון עבורנו כישראלים, ובעיצוב תפיסת החיים על החרב. בחלקו השני של הערב ייערך דיון בו ישתתפו פעיל ישראלי ופלסטיני מהתנועה אשר יספרו את סיפורם האישי. בפאנל נדון בדרכים השונות הקיימות להנצחה וזיכרון, ובאלטרנטיבה שמציע טקס הזיכרון הישראליפלסטיני. הכניסה למפגש חופשית.

עוד בנושא: http://cfpeace.org/?page_id=4412&lang=IW