חרף הסתרת המידע: יותר מ-4 אלף חיילים אמריקאים נפלו בעיראק

המלחמה בעיראק גבתה קורבנות רבים ועל אף כי גורמים רשמיים בארצות הברית משתדלים להימנע מלפרסם נתונים על מות חיילי המדינה, על כך פורסם הבוקר בעיתון הצרפתי "הומניטה" על פי ידיעה מסוכנות הידיעות אי-פי. הסוכנות דיווחה כי מאז תחילת כיבוש עיראק, נהרגו יותר מ-4,000 חיילים אמריקאים והסוף לא נראה באופק. על פי הדיווח, מניין החיילים האמריקניים שנהרגו במלחמת ארצות הברית עם עיראק עומד בימים אלה על 4,197 בני אדם. הנתונים כוללים גם שמונה אנשי מילואים אשר הרגו בעת ביצוע תפקידם. מככל ההרוגים, לפחות 3,390 חיילים נהרגו במהלך פעילות עוינת במדינה. שלטונות ארה"ב מסרבים למסור אומדן הקרבנות העיראקים מאז תחילת הלחימה והכיבוש.

צבא בריטניה, שלוקח אף הוא חלק בלחימה בעיראק, דיווח על 176 הרוגים מכוחותיו מאז תחילת הלחימה. בשבוע שעבר הודיע השר הבריטי לפיתוח בינלאומי, דאגלס אלכסנדר, כי הכוחות הבריטים ייסוגו מעיראק במחצית הראשונה של 2009. גם ראש ממשלת בולגריה, סרגיי סטאנישב, הודיע כי החייליםהבולגרים המשרתים בעיראק יסיימו את משימתם במדינה עד סוף השנה. 155 חיילים בולגריםמשרתים בבסיס צבאי סמוך לבגדד. "המשימה שלנו בעיראק הייתה קשה באופן מיוחד", אמר סטאנישב בתום ישיבת הממשלה שבמהלכה הודיע על ההחלטה. 13 חיילים ושישה אזרחים בולגרים נהרגו בעיראק מאז תחילת הכיבוש ב- 2003.

יצויין שממשלת עיראק מפעילה זה תקופה ארוכה לחץ על מנת להביא לנסיגה של כל הכוחות הזרים הנמצאים בשטחה, ומנהלת שיחות עם ארצות הברית לבירור תפקידה של ארה"ב כאשר יסתיים מנדט האו"ם בסוף השנה.