חרף המחאות ההמוניות עבר בכנסת החלק הראשון של ההפיכה המשטרית; מופע גזעני של ח"כ אלמוג כהן

לאחר יממה של הפגנות המוניות מול הכנסת וברחבי הארץ, הלילה (שלישי) אושרה בקריאה הראשונה במליאה הצעת החוק הראשונה של ההפיכה המשטרית של ממשלת הימין. ההצעה אושרה ברוב של 63 חברים מקואליציה ו-47 הצביעו נגד. מההצבעה נעדרו חברי "ישראל ביתנו" שבחרו לצאת מהאולם בזמן ההצבעה. לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש-תע"ל): "החוק שעבר הלילה בקריאה ראשונה – שלב קריטי בהפיכת ישראל לדיקטטורה פשיסטית על מלא. לא ניכנע ולא נוותר! דיקטטורה על מלא מחייבת מרי אזרחי על מלא – עכשיו; יש לשתק את המדינה".

סיעת חד"ש-תע"ל בראשות ח"כ איימן עודה מסרה לאחר ההצבעה כי "למרות שבית המשפט לא נתן סעד וצדק לערבים, למרות ששופטים לחומרה נאשמים רק כי הם ערבים, ולמרות שבית המשפט העליון הוא כלי להכשרת מעשי גירוש, הרס, שליטה ודיכוי – אנחנו נתנגד לכל די-9 של הממשלה נגד מערכת המשפט. דמוקרטיה וכיבוש זה אוקסימורון. אין ולא תהיה דמוקרטיה עם כיבוש".

בדיון שנערך מוקדם יותר בוועדה לקידום מעמד האישה, הבהירה יו"ר הוועדה הקודמת, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש-תע"ל) כי הדמוקרטיה שטוענים שנגנבה כלל לא הייתה קיימת, והדגישה כי "צריך להכיר במציאות שלא לכולנו היה שוויון. בואו נגיד איזה סוג של דמוקרטיה אנחנו רוצות? האווירה כולה עכורה במדינה". לדבריה, "אי אפשר לדבר על דמוקרטיה רק לחלק מהאוכלוסייה. בג"ץ הוא הבלם האחרון אבל הרבה פעמים גם הוא זרק אותנו מהמדרגות. אנחנו רוצים בג"ץ ודמוקרטיה אחרת אחרי המאבק הזה".

יצוים שח"כ הגזען אלמוג כהן (עוצמה יהודית) העביר אתמול את ההצבעה בשידור חי ברשתות החברתיות, ובמהלכו, קרא "אוסכות" לעבר ח"כ עופר כסיף והשמיע קולות המשמשים לרעיית כבשים. כהן אמר לחברי הכנסת שישבו לצדו, ובהם יו"ר ש"ס אריה דרעי: "אתה רואה, אתה מדבר איתם בשפה שלהם, הם מבינים אותך. כמו כבש, ככה צריך לדבר איתם. חברים, אני לא אומר לו להיות בשקט בעברית כי הוא לא מבין עברית".

במהלך ההצבעה במליאה, צילם כהן את ח"כ אחמד טיבי: "אחמד טיבי בלייב", אמר לגולשים והתייחס לכך שטיבי הוא גם רופא: "אפילו לא הייתי נותן לו לטפל בכלב שלי". לאחר מכן קרא שוב לעבר ח"כ עופר כסיף ואמר: "סגור ת'תריס, שקט" והמשיך בקולות שונים המשמשים כאמור לרעיית כבשים.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/119219