מחאה עוצמתית ברחבי הארץ משעות הבוקר נגד ההפיכה המשטרית של ממשלת הימין

מחאה עוצמתית נרשמה ברחבי הארץ משעות הבוקר (שני) נגד ההפיכה המשטרית המקדמת ממשלת הימין הקיצוני של נתניהו ובן גביר. משעות הצהריים רבבות התכנסו ברחוב קפלן בקרבת בית המשפט העליון, משרד ראש הממשלה והכנסת. לדברי המארגנים בהתכנסות משתתפים כ-100 אלף מפגינים שאמורים להקיף את קריית הממשלה בשעות הערב, בסמוך להצבעות שיתקיימו במליאת הכנסת.

כאמור, המחאות החלו בשעות הבוקר עם חסימת כבישים ואף בתיהם של חברי כנסת. המפגינים חסמו עשרות צמתים מרכזיים ברחבי הארץ בין השעות 8:00 ל-11:00 גרמו לפקק ענק ברחבי גוש דן. בין היתר הן חסמו את נתיבי איילון לכיוון דרום סמוך לגשר קק"ל, את דרך נמיר, צומת הסירה, צומת רוקח וצומת הכפר הירוק. מפגינים נוספים חסמו את אחד מהכבישים שמובילים לנתב"ג את צומת רעננה ואת כביש 85 סמוך לכרמיאל. צמתים נחסמו גם בחיפה, באר שבע וערים נוספות. בהמשך, נחסם גם כביש 1 לכיוון ירושלים. בשעות הצהריים, ניסו מפגינים לחסום שוב את נתיבי איילון, אך פונו על ידי המשטרה.

שכירים רבים נעדרו היום מעבודתם על מנת לקחת חלק מחאות, כפי שאירע ביום שני שעבר. אלה כללו ענפים, קבוצות ומגזרים ובהם: הייטק, רופאים, עורכי דין, אדריכלים ומתכננים, סטודנטים ומרצים, עסקים קטנים, ועובדים מכל הסקטורים שיבקשו חופש או ייעדרו באופן חלקי והצטרפו להפגנות. כמו כן, נרשמו מחאות והפגנות במוסדות להשכלה גבוהה.

בשעות הבוקר, מפגינים חסמו את רכבו של יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, ומנעו ממנו לעזוב את ההתנחלות פני קדם בגוש בשטחים הפלסטינים הכבושים, בה הוא גר. המשטרה הגיעה למקום ופיזרה את המוחים. במקביל, המפגינים חסמו גם את ביתו ברמת גן של שר החינוך יואב קיש ואת דלת ביתה של חברת הכנסת טלי גוטליב בגבעת שמואל. מפגינים הגיעו גם לביתו של שר החקלאות אבי דיכטר באשקלון. המשטרה עצרה שמונה מהמפגינים.

מטעם ארגון "חוסמים את ההפיכה", שהגיע לביתה של גוטליב נמסר: "טלי גוטליב, עורכת דין של אנסים בעבר וחברת הוועדה להפיכה משטרית בהווה, היא אחת מתוך קומץ נשים בממשלה שאמורה לייצג את כולנו. הגענו היום אליה כי אנו ממשיכים וממשיכות לחסום את ההפיכה בגופנו, לא נעצור עד שהחקיקה תבוטל". "הממשלה הנוכחית הכריזה מלחמה על הדמוקרטיה הישראלית ובכך על זכויות היסוד של כולנו. זוהי ממשלה בעלת קווי אופי פשיסטים המבקשת לקעקע ולחרב את השיטה הדמוקרטית בה נבחרה", הוסיפו הפעילים.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/119196