ועדת המדע של הכנסת תדון בהפיכה המשטרית ובהשלכותיה על תעשיות ההיי-טק ועובדיהן

ועדת המדע של הכנסת, בראשות ח"כ איימן עודה (חד"ש-תע"ל) תדון מחר (שלישי) בצהריים בהפיכה המשטרית שמקדמת ממשלת הימין והשלכותיה על תעשיות ההיי-טק ועובדיהן. זאת, לאחר שכמה קרנות המשקיעות בהיי-טק הודיעו על הוצאת כספים מישראל, ואחרות הזהירו את המשקיעים מהמצב כאן. אתמול הצטרפה אליהן קרן בסמר האמריקנית, אחת המשקיעות הגדולות בהיי-טק הישראלי. אדם פישר שמנהל את פעילות הקרן בישראל, שלח מכתב לחברות הסטארט-אפ המקומיות שהיא השקיעה בהן, שאמנם לא כולל קריאה מפורשת להעביר את הכספים מישראל, אך מציע להן לשקול זאת.

חשש לעתיד הענף מורגש היטב בקרב עובדיו, הפעילים עד מאוד במסגרת המחאה נגד ההפיכה המשטרית. מאות אנשי היי-טק ומוחים נוספים הפגינו הבוקר במתחם שרונה בתל אביב שם חברו לצעדה של מפגינים שהגיעה מכיוון צפון, ויחד חסמו את צומת עזריאלי ואת נתיבי איילון. המשטרה פינתה כמה מהמפגינים בכוח.

גם בישיבת ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, שהתקיימה הבוקר ועסקה בתוכנית המשפטית, נרשם עימות בין מנכ"לית "אנדורון מדיקל", רונית הרפז, לח"כ חנוך מילביצקי מהליכוד. הרפז אמרה שהממשלה "צובעת בשחור את ההיי-טק", וכי אי הוודאות שהיא מייצרת "מסכנת את הסכם המו"פ בין ישראל לאיחוד האירופי".

יצוין שלישיבה שתתקיים מחר הוזמנו, בין היתר, נציגים של משרד ראש הממשלה, המועצה הלאומית לכלכלה, משרד המשפטים, משרד הכלכלה והתעשייה, הרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה, משרד האוצר, רשות המיסים, בנק ישראל, האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, התאחדות התעשיינים, איגוד ההיי-טק הישראלי, איגוד עובדי ההייטק של ההסתדרות (שאינו תומך במחאת עובדי הענף) ונציגי חברות היי-טק.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/118894