חרף איסור המשטרה: עובדי בל"ל הפגינו מול ביתו של המנכ"ל; באלפא מחו בגשרים ובצמתים

חרף איסור המשטרה, עובדי בנק לאומי הפגינו הבוקר (שני) מול ביתו של המנכ"ל חנן פרידמן, לאחר שהתברר שהוא גורר רגליים את במו"מ עם הוועד. ביום רביעי הסכים יו"ר ארגון העובדים הארצי, רון לוי, להצעת ההסתדרות וההנהלה להכריז על הפוגה של 48 שעות לצורך ניסוח מתווה הבנות עם ההנהלה, אך ללא תוצאות.

סכסוך העבודה בבל"ל הוכרז במטרה לצמצם פגיעות בלקוחות ובעובדים שנובעים ממהלכים חד-צדדיים שהוביל פרידמן – לרבות ביטול צמצום משמרות, סגירת סניפים, אי-מתן קביעות לעובדים ותיקים ועוד. במקביל הוועד החליט שאין להעביר מידע להנהלה ואין ליזום פעולות עם לקוחות הבנק.

עובדי בנק לאומי מפגינים, הבוקר, מול ביתו של המנכ"ל חנן פרידמן (צילום: ועד עובדים)

 

כפי שעשו בשבוע שעבר, גם עשרות עובדי חברות פלאפון ובזק בינלאומי השובתים הפגינו הבוקר בגשרים ובצמתים במחלף חמד, אשקלון צפון, יבנה, השלום, ארלוזרוב, גהה, קסם, ראשון לציון, הכפר הירוק, קרית אונו, יקום , פתח תקווה ועוד; ונשאו שלטי הענק נגד דוד פורר, מבעלי השליטה בחברת בזק.

יו"ר ועד עובדי אלפא, יחיאל שמן, "מי שחושב שהוא יכול לרכוש את בזק כדי להיות שותף לאקזיט מהיר על חשבון העובדים טועה טעות מרה וקשה. מדובר בחברות רווחיות ומצליחות ולא ניתן לאף גורם לסגור אותן. הגיע הזמן שגם הציבור יכיר את אחד מבעלי השליטה בבזק המאיימים בפיטורי מאות עובדים מקצועיים ומסורים". יצוין שהמשטרה הכריזה בשבוע על פורר כאיש ציבור ואסרה על העובדים השובתים זה עשרה ימים להפגין מול בית בעל ההון. ביום רביעי הופתעו עובדי תאגיד אלפא (בזק בינלאומי, יס ופלאפון) השובתים כאשר קצין משטרה ניגש אליהם וביקש מהם למחות במרחק של מאות מטרים מביתו של דוד פורר, מבעלי השליטה בחברה. קצין אמר למפגינים כי פורר הוא "איש ציבור" והיועצת המשפטית של מחוז תל אביב קבעה שאסור להפגין מול ביתו אלא במרחק של כ-300 מטר מהבית, כפי שנהוג במחאות מול בתי נבחרי ואנשי ציבור.

לדברי הוועד "מסתבר שעל פי משטרת ישראל טייקון מיליארדר הוא 'איש ציבור' ולכן לא ניתן להפגין מול ביתו. לנו זה לא באמת משנה. אנחנו עדיין במדינת חוק וזכות המחאה שמורה לכולם. דוד פורר! הלב והנשמה שלנו שווים יותר מכל הכסף והקומבינות שלך. אתה תמשיך לשמוע אותנו בכל מקום ובכל זמן".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/105698