ביוזמת ועדת המעקב העליונה: נבחרי ציבור ופעילים הפגינו מול כלא מגידו

עצרת סולידריות ותמיכה בעצורים הערבים במהלך מבצע "שומור החומות" נערכה אמש (ראשון) מול כלא מגידו בהשתתפות חברי כנסת ואישי ציבור, ובהם חברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי ועאידה תומא-סלימאן, יו"ר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי מוחמד ברכה וח"כ לשעבר יוסף ג'בראין (חד"ש) לצד עשרות פעילים. המפגינים נשאו כרזות ובהן נכתב בערבית, בעברית ובאנגלית בין היתר "אנו דורשים חקירה של פשע העינויים שבוצעו בעצורים", "בכלא זה נתונים עצורים בעינויים", "ברכות מלוד ומעכו" ו"לא תצליחו לשבור אותנו".

בשבוע שעבר נחשף שחמישה עצורים תושבי לוד הוכו בידי סוהרים בכלא. בני משפחותיהם, שנפגשו עמם לאחר התקרית, סיפרו שהם שהוכו ללא סיבה. בני המשפחות הוסיפו עוד כי האסירים טופלו במרפאת הכלא ולא פונו לבית חולים, כך חשפה ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת).

מפגינים, אמש, מול כלא מגידו. בין המוחים: ח"כ איימן עודה ועאידה תומא-סלימאן (שני ושלישית מימין) ועשרו פעילים (צילום: זו הדרך)

 

ח"כ תומא-סלימאן פנתה לשר לביטחון הפנים עמר בר-לב, וביקשה לחקור את נסיבות האירוע ולוודא כי העצורים יזכו לטיפול רפואי הולם. לדבריה, החמישה עברו "התעללות פיזית ונפשית קשה". תומא-סלימאן הוסיפה כי ביקשה להיפגש עם בר-לב, אך טרם נענתה. "הזדעזעתי לשמוע את עדויות האימהות שהלכו לבקר את בניהם העצורים, בני משפחתו של מוסא חסונה שנורה למוות במאי, וגילו שהבנים סבלו מהתעללות קשה בבית כלא מגידו. זו לא הפעם הראשונה ששומעים על אלימות והתנכלויות כלפי עצירים ואסירים", הדגישה.

 

לעיון במכתב ששיגרה ח"כ תומא-סלימאן לשר בר-לב:  

https://twitter.com/AidaTuma/status/1427975187820171269/photo/1

https://twitter.com/AidaTuma/status/1427975187820171269/photo/2