חקלאים זועמים מחו בעת ישיבת הממשלה; מחר: הפגנה בת"א של עובדי ענף התיירות

מאות חקלאים הפגינו הבוקר (ראשון) בעת ישיבת הממשלה ברמת הגולן שתחת כיבוש ישראלחי במחאה על הרפורמה המתוכננת והחד צדדית. "מה הוא מקבל אנחנו נדע בהמשך, אין לנו מנדט להפסיד במערכה הזאת. מדובר פה באוכל של המשפחות. זו יריית הפתיחה ויהיו עוד – אנחנו מתכוונים להגיע לירושלים, הממשלה הזאת אין בה רחמנות", מסר דובר התאחדות החקלאים.

חקלאים מוחים נגד ברפורמות של ממשלת בנט באוגוסט אחרון (צילום: התאחדות החקלאים)

 

רוב המפגינים הבוקר היו מגדלי הביצים בצפון. במטה המאבק שהקימו מגדלי הביצים ביקרו בחריפות את הממשלה, לאחר שבשנים האחרונות היא הובילה רפורמה שבמסגרתה הוקמו לולים חדישים ומתקדמים בהשקעה של מיליוני שקלים וכעת, עם הסרת המכסים המתוכננת השקעות אלה ירדו לטמיון והמגדלים עשויים לשקוע בחובות כבדים. בסוף השבוע האחרון פרסם שר החקלאות להערות הציבור את הצו להפחתת מכסי המגן על פירות וירקות.

יצוין שמחר בבוקר צפויה הפגנה נוספת נגד המדיניות הכלכלית והחברתית של ממשלת בנט. עובדי ענף התיירות הנכנסת. בהפגנה ייקחו חלק דיילות ודיילים, עובדי בתי מלון וסוכנויות הנסיעות ועוד. הם דורשים פיצוי הולם לענף ולעובדיו ומתכוונים לחסום את צומת עזריאלי שבקריה בתל-אביב בשעה 11:00. בהזמנה להפגנה כתבו "לפיד נעלם, בנט מתעלם. ממשלה מעופפת – כורתת ענף שלם!".