חצי מיליון עובדים וגמלאים הפגינו ברחבי צרפת: הממשלה החלה לסגת מתכנית הפנסיה

חצי מיליון עובדים וגמלאים, חברים באיגודים המקצועיים ובתנועת המחאה "האפודים הצהובים" הפגינו אתמול (שבת) ברחבי צרפת. נוכח הימשכות השביתות והמחאות, החליטה ממשלת הימין לסגת מעיקרי הרפורמה הניאוליברלית בפנסיה: ביניהם הארכת גיל היציאה לפנסיה ל-64 וביטול הסכמי הפרישה הענפיים. מהקונפדרציה הכללית של האיגודים המקצועיים (ה(CGT נמסר אמש "אנו לא מעוניינים בוויתורים אנו דורשים את ביטולה המלא של הרפורמה". הדובר מסר כי צפויות הפגנות המוניות ושביתות נוספות בימים הקרובים.

ביום חמישי האחרון, 1.7 מיליון עובדים, גמלאים וסטודנטים הפגינו ברחבי צרפת, במסגרת שביתה כללית נוספת נגד הרפורמה הניאוליברלית בפנסיה של ממשלת הימין. הקונפדרציה הכללית של האיגודים המקצועיים מסרה כי בפריז כ-370 אלף מפגינים לקחו חלק במאה. עוד נמסר, על פי ידיעה שפורסמה בעיתון "הומניטה", שנרשמו 216 הפגנות לעומת 197 שנערכו בשביתה הכללית הקודמת נגד הרפורמה בחודש שעבר.

גל השביתות הפוקד את צרפת, בייחוד שביתת הרכבות והתחבורה הציבורית נגד השינויים הניאוליברליים המתוכננים במערכת הפנסיה נכנסה ליומה ה38, והפכה בכך לשביתת הרכבות הארוכה ביותר שידעה המדינה מאז השביתה הכללית במסגרת מרד הפועלים והסטודנטים שהתקיימה ברחבי צרפת במאי 1968. השביתות ברחבי צרפת החלו בחמישי בדצמבר, והפכו לארוכות יותר משביתת הרכבות של 1987-1986, שנמשכה 28 ימים.

עובדי נמל לה האבר מפגינים ברחבי העיר במחאה על הרפורמה בפנסיה. הם הטילו "מצור" על הנמל במהלך סוף השבוע (צילום: הומניטה)

גל השביתות הנוכחי ממשיך לשבש את שירותי הרכבות והרכבת התחתית בפריז ובשאר המדינה במהלך תקופת חג המולד והשנה החדשה וממשיך לגרום לשיבושים קשים בתחבורה. חברת הרכבות הלאומית של צרפת מסרה כי מחצית מהרכבות המהירות לא פעלו היום. רק שני קווים של המטרו בפריז, המופעלים באופן אוטומטי, פעלו כרגיל, ואילו שאר הקווים פעלו מעת לעת או לא פעלו כלל.