הומופוב וגזען: מורים, תלמידים והורים מחו נגד דברי שר החינוך הרב רפי פרץ

מורים, תלמידים והורים מחו היום (ראשון) נגד דבריו הגזעניים וההומופובים של שר החינוך, הרב רפי פרץ. מוסדות חינוך ברחבי הארץ פתחו הבוקר את יום הלימודים בשיעורים שעסקו "בקבלת האחר" ובחלקם אף התקיימו הפגנות נגד דברי פרץ. בראיון הומופובי וגזעני שפורסם ב"ידיעות אחרונות" ביום שישי האחרון נתן פרץ לגיטימציה למנהיג הכנופיה הכהניסטית איתמר בן גביר ואף דיבר בשבחו, קרא לאפרטהייד מלא של האוכלוסייה הערבית בשטחים הכבושים הכולל סיפוח ושלילת זכויות יסור ואף קרא לגירוש ילדים ישראלים שהוריהם מהגרי עבודה.

תלמידים: "כהניזם לא בבית ספרנו! מאוחדים נגד הגזענות" (צילום: מאוחדים נגד הגזענות)

בתיכון בליך שברמת גן יצאו התלמידים עם שלטים, שעליהם נכתב "באנו חושך לגרש" ו"אהבה זה לכולם", ובבתי ספר אחרים נתלו סרטים שחורים ושלטים שעליהם נכתב "כהניזם לא בבית ספרנו. מאוחדים נגד הגזענות", כחלק ממחאת הדגל השחור הנמשכת כבר שבועיים והדורשת את פיטורי שר החינוך.

אמש הודיעו ראשי ערים כי הלימודים בבתי הספר ייפתחו בקידום שיח סובלנימעיריית תל אביב נמסר כי בתי הספר ברחבי העיר יפתחו את יום הלימודים ב-15 דקות של פעילות חינוכית בנושא דמוקרטיה, זכויות האדם וסובלנותחיים משותפים והגיוון הקיים בתל אביביפו בתחום המושג "משפחה". עיריית תל אביביפו בשיתוף "המרכז הגאה", ארגון חוש"ן ומגמ"ה (מורים ומורות גאים במערכת החינוך) פרסמו מערך שיעור בנושא עבור בתי הספר בעיר. המורים שוחחו היום עם הילדים בבתי הספר ולשמוע מן הילדים והנערים אם הם מכירים משפחות להט"ביות, ולדבר על מגוון משפחות.

גם יו"ר נעמת חגית פאר תקפה בחריפות את שר החינוך בעקבות הדברים. "בורות מבישה. לאחר שרצה להמיר הומואים כעת הוא מבקש לחנך את הוריהם", מסרה. "דבריו של שר החינוך על קהילת הלהט"ב מוכיחים כי לאחר שרצה לחנך מחדש הומואים ולהמיר אותם כעת שר החינוך של ישראל מבקש לחנך מחדש גם את ההורים שלהם. אלו הם דברים שטבעי שישמעו על ידי שר חינוך של מדינות חשוכות במזרח התיכון ולא על ידי שר החינוך של ישראל. מציעה לרב פרץ לחזור למקורות ולשנן שוב את 'ואהבת לרעך' ואת 'ויברא אלוהים את האדם בצלמו".

יפה בן דויד, מזכ״לית הסתדרות המורים הגיבה גם היא לדברים: "מערכת החינוך שלנו מכילה מגוון רחב של עובדי הוראה ותלמידים, מדתות שונות, מגזרים שונים ואורחות חיים שונים. אנו דוחים כל אמירה מפלה ומפלגת. כארגון המייצג את עובדי ההוראה, נעמוד על המשמר שעובדי ההוראה והתלמידים לא יפגעו ושלא יחוו אפליה כלשהי. אנו נמשיך לחנך לערכי שוויון, הכלה, סובלנות וקבלת האחר". יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר: "חיה ותן לחיות. כל אדם צריך לחיות את חייו בהתאם למצפונו מבלי לפגוע בזולת ומבלי שמישהו יקבע לו כיצד לחיות את חייו. יש לגלות סבלנות כלפי כל אדם באשר הוא אדם".