ח"כ תומא-סלימאן: שתי הנשים שנרצחו הן קרבן של הפקרות ממשלת הימין

שתי נשים נרצחו אתמול (שני) תוך שעות ספורות בידי בני זוגן בקריית חיים ובבאר שבע. בית משפט השלום בבאר שבע האריך הבוקר את מעצרו של ולדימיר ספיטלניקוב, החשוד ברצח בת זוגתו בבאר שבע, עד ליום רביעי הבא. בת זוגתו, אירנה גריבנב בת ה-67, נמצאה אתמול ללא רוח חיים בביתה לאחר שעל פי החשד נרצחה על ידי ספיטלניקוב, שאיים לשים קץ לחייו לאחר האירוע ובעקבות כך פונה לקבלת טיפול רפואי, שם עלה החשד נגדו.

זירת הרצח, אתמול, בקריית חיים (צילום: מד"א)

גם נג'אח מנסור, בת 35 מחיפה, נדקרה למוות אתמול בדירתה בשכונת קריית חיים. המשטרה עצרה את בן זוגה של מנסור, בן 28, בחשד שרצח אותה. המשטרה מסרה כי שוטרים בשכונה ניגשו לחשוד ברחוב מפני שלא עטה מסכה, ואז גילו שהוא קשור לקורבן. צוות מד"א הגיע היום לדירה בעקבות דיווח על אשה מחוסרת הכרה בבית. כשהגיעו למקום הם מצאו את מנסור כשהיא דקורה וללא סימני חיים, וקבעו את מותה. חובש רפואת חירום במד"א, עאנן אבו ימן, סיפר: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות המשטרה והכיבוי ויחד נכנסנו לדירה. האשה היתה מחוסרת הכרה. ביצענו בדיקות רפואיות, היא היתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה במקום".

לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) "הנשים שנדקרו למוות הן קורבנות של בני זוגן. אבל לא פחות מכך היא קורבן של הפקרות ממשלת הימין שלא עושה דבר כדי למנוע את הרצח הבא. ממשלת 'החירום' צריכה להתעורר – כי רצח נשים הוא מצב חירום מתמשך". על כך הוסיף חברה לסיעה, עופר כסיף "שתי נשים נרצחו, אך על כל מקרה רצח יש מאות מקרים של אלימות. אלימות נגד נשים היא מכת מדינה, היא תוצאה של תפיסת עולם שוביניסטית ומדינה שלא מרחיקה, לא חוקרת ולא מענישה גברים שתקפו נשים".