ח"כ תומא-סלימאן הביעה תמיכה במאבק המתמחים בהפגנה שנערכה בבי"ח רמב"ם בחיפה

מתמחים הפגינו הבוקר (ראשון) בפתח בבי"ח רמב"ם בחיפה כחלק ממאבקם לקיצור התורנויות. חברות הכנסת עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) ונעמה לזימי (העבודה) השתתפו במחאה והביעו תמיכה במתמחים. במהלך ההפגנה, קראו המתמחים קריאות ובהן "די לעבדות" ו"אנחנו רוצים מעשים – לא דיבורים". יצוין שהערב בעיר סכנין עצרת תמיכה במתמחים ובמורים ביוזמת הסניף המקומי של חד"ש.

מתמחים מפגינים, הבוקר, למען קיצור התורנויות בבית החולים רמב"ם בחיפה (צילום: מרשם)

 

בהפגנה ח"כ תומא-סלימאן הביעה תמיכה בקיצור התורנויות ואמרה: "המאבק שלכם הוא גם מאבק שלי, כבר שלוש שנים. את הדיון הראשון בכנסת קיימנו אז בוועדה שעמדתי בראשה. מי שאומר שאנחנו כאן רק בגלל שבחירות קרובות – שיתבייש".

המחאה נערכה בעקבות הנהלת בית החולים לכנס ועדות קבלה על מנת לקלוט מתמחים  חדשים במקום אלו שהתפטרו. "אנחנו כאן כדי לומר להנהלה – תצטרפו אלינו, והרבה יותר שפוי – תצטרפו לעולם המערבי שכבר מזמן עבר לתורנויות של 16 שעות", אמר בהפגנה ערן דותן, יו”ר הנהגת הסטודנטים הארצית של מרשם. "יש 1,200 רופאים שמחכים לתקן, המטרה שלנו היא לשפר את הטיפול שניתן למטופלים". "זהו פשע לעבוד 26 שעות רצוף", הוסיף. "שמענו שכאן חושבים שצריך לעבוד בתנאי עבדות. אנחנו כאן כדי להגיד: 'מתמחים ומתמחות ימשיכו להתפטר יום יום עד שהפשע הזה שנקרא תורנות של 26 שעות – יפסק'".

ביום חמישי האחרון הודיעה במסיבת עיתונאים יו”ר ארגון המתמחים מרשם, ד”ר ריי ביטון, כי מאות מתמחים התפטרו במחאה על התורנויות הארוכות. היא ציינה כי אם הדבר לא ישתנה – בכל יום חמישי יתפטרו עובדים נוספים. בית החולים רמב"ם 25 מתמחים מרמב”ם הגישו מכתבי התפטרות.

 

סרטון – דבריה של ח"כ תומא-סלימאן בהפגנה שנערכה הבוקר בבית חולים רמב"ם:

https://www.facebook.com/aidatuma/videos/1253406512129280

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/114908