גל סכסוכי עבודה ללא הפסקה: 115 אלף עובדי הדואר פתחו בשביתה ברחבי בריטניה

עובדי הדואר בריטניה פתחו ביום שישי האחרון בשביתה בעקבות סכסוך עבודה שהכריזו בדרישה לשיפור שכרם ותנאי העבודה בשירות הממלכתי "רויאל מייל". מדובר בשביתה הגדולה ביותר שפרצה הקיץ והגדולה במדינה מאז 2009. העובדים שובתים ב-1,500 אתרים ברחבי המדינה והיא מתווספת לשורת סכסוכי עבודה שפרצו בחודשים האחרונים בממלכה המאוחדת.

משמרת לאכיפת משמעת השביתה בפתח אתר המיון והחלוקה בסנדרלנד, צפון אנגליה (צילום: איגוד עובדי הדואר)

 

עוד הודיעו בסוף השבוע עורכי הדין מהסנגוריה הציבורית שיפתחו בשביתה ללא הגבלת זמן ביום שני הבא, ה-5 בספטמבר – היום בו תוכרז זהות ראש הממשלה המשרני החדש שיחליף את בוריס ג'ונסון הכושל. זאת בעקבות קיצוצי שכר שספגו במסגרת שינויים שערכה הממשלה הניאו-ליברלית במערכת הסיוע המשפטי במדינה. במקביל נרשמות שביתות נרחבות של עובדי הרכבת במדינה, שגרמו לעצירת השירותים במועדים שונים במהלך הקיץ.

עובדי הדואר, החברים באיגוד עובדי התקשורת הצביעו ברוב של 98.7% בעד יציאה לשביתה, והם צפויים לשבות גם ב-31 באוגוסט, וב-8 וב-9 בספטמבר.

"רויאל מייל" מסרה שהציעה לארגון העובדים העלאת שכר של 5.5%, וציינה את מצבה הכלכלי הרעוע של החברה כסיבה מרכזית לכך שאין ביכולתה לעדכן את השכר בהתאם ליוקר המחיה. היא ציינה גם שהיא מפסידה כיום מיליון פאונד ביום, ושדרישות האיגוד יעלו לה יותר ממיליארד פאונד לשנה. האיגוד הגיב ומסר שהחברה לא הציעה העלאת שכר של 5.5%, אלא העלתה את שכר העובדים על דעת עצמה ב-2%.

יצוין שרשויות האנרגיה בבריטניה הודיעו ביום שישי שמחיר האנרגיה לצרכן יעלה ל-3,450  פאונד (יותר מ-13 אלף שקל) בממוצע לשנה, לעומת 1,941 פאונד (7.4 אלף שקל) לשנה. מדובר בעלייה של כ-80%, שצפויה לפגוע בצורה קשה בעובדים ובגמלאים. עליית המחירים תכנס לתוקף בתחילת אוקטובר ותמשיך עד סוף שנה, אז תתכן עלייה נוספת.

עליית המחיר שניתן יהיה לגבות עבור גז וחשמל תשפיע על כ-24 מיליון משקי בית אנגליה, סקוטלנד וויילס.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/114786