אלפי ילדים בגליל ובמשולש השתתפו בקייטנות של ברית הנוער הקומוניסטי הישראלי

ברית הנוער הקומוניסטי הישראלי (בנק"י) סיכמה השבוע בהצלחה מפעל קייטנות קיץ רחב ממדים. בנק"י ערכה את הקייטנות בערים ובכפרים ערביים, וארגנה אותן בשיתוף עם סניפי בנק"י, וועדי המחוזות והוועד המרכזי של הנוער הקומוניסטי. הקייטנות החלו לפעול בתחילת יולי, ונערכו תחת הכותרת "משרת את מולדתי ולא את המדכא אותי". זאת כאות מחאה והתנגדות לגיוס הצעירים בחברה הישראלית לשירות הלאומי והצבאי.

חניך ומדריך בנק"י באחד הקייטנות שנערכו הקיץ בגליל (צילום: זו הדרך)

 

הקייטנות נערכו ב-15 יישובים וכפרים בגליל ובמשולש: סח'נין, דיר חנא, עראבה, אעבלין, שפרעם, יפיע, נצרת, עין מאהל, ג'דיידה-מכר, כפר יאסיף, אבו סנאן, דיר אלאסד, מג'ד אלכרום, אום אל-פחם וטייבה.

הקייטנות כללו פעילויות תרבותיות וחינוכיות רבות, בהן סדנאות בנושא זהות וקידום ההנהגה הקולקטיבית. כמה מהפעילויות כללו תחרויות ספורטיביות. תוכנית הקייטנות שמה דגש מיוחד בנרטיב ההיסטורי של העם הפלסטיני, ושילבה לימודי שירה ותיאטרון. כמו כן, יצאו החניכים לטיולים מודרכים ברחבי הארץ. הקייטנות נמשכו עד אמצע חודש אוגוסט, והשתתפו בהן אלפי חניכים, כמו גם מאות מתנדבים ומתנדבות חברי בנק"י, מק"י וחד"ש.

תוכנית הקייטנות הדגישה גם את חשיבות הערכים הסוציאליסטיים ואת חשיבות ההתגייסות למאבקים למען זכויות הילד; הזכות למזון; הזכות לבריאות לחינוך ולחירות; נגד העסקת ילדים; נגד הגזענות והכיבוש; ולמען עצמאות העם הערבי הפלסטיני וחירותו.

בכל הקייטנות  ציינו את זכרו של החבר המנוח, המנהיג ומזכ"ל מק"י לשעבר מוחמד נפאע. במתחמים בהם פעלו הקייטנות נתלו שלטים עם תמונותיו, וקבוצות הילדים נקראו על שמו. הנהגת מק"י וחברי הוועד המרכזי ביקרו בקייטנות, והתרשמו מהמסרים הפוליטיים והחברתיים החשובים שקיבלו החניכים.

הציפייה היא כי ההצלחה הארגונית של הקייטנות תחזק את סניפי ומחוזות בנק"י בהצטרפות חניכים חדשים לשורות התנועה ולמסגרותיה השונות, החל בבני עמל ועד לקבוצות הנוער הפועלות בבתי הספר העל-יסודיים. מזכ"ל בנק"י, שאדי נסאר בירך את חברי וחברות בנק"י, חד"ש ומק"י על התגייסותם למען הצלחת הקייטנות: "הישג זה התאפשר בזכות מחויבותם של הנהגות סניפי בנק"י. חשוב להגיד בקול רם וברור: סדרת קייטנות הקיץ של בנק"י היא הפעילות ההתנדבותית והחינוכית הגדולה ביותר בקרב הציבור הערבי בשנת 2022, ועל כך אין וויכוח".

שאדי נסאר