ח"כ תומא-סלימאן בעקבות רצח ארבע נשים השבוע: חיי נשים הפכו הפקר; הפגנות במוצ"ש

גל רציחות נשים אינו פוסק ואתמול (שלישי) נרצחו צעירה ברמלה ואישה נוספת במלון בתלאביב. השבוע מסתמן כשבוע קשה ועקוב מדם, בו נרצחו ארבע נשים: מיה גורן שנרצחה על ידי בן זוגה, אודליה בכר שעל פי החשד נרצחה על ידי בן זוגה, דליה ברוך, כבת 60, נרצחה על פי החשד על ידי בן זוגה שניסה לשים קץ לחייו והנרייט קרא, רק בת 18, שנמצאה ללא רוח חיים כשעל גופתה סימני אלימות קשים. לפי נתוני מדד ויצו לאלימות כלפי נשים, בעשור האחרון נרצחו 185 נשים על ידי בני זוגן או על ידי בן משפחה. כבר בספטמבר 2014 הוקם צוות ממשלתי לטיפול ב"תופעת האלימות בתוך המשפחה", אולם המלצותיו שהוגשו כבר לפני שנה טרם אומצו על אף שתוקצבו על ידי הממשלה.

הוועדה הביןמשרדית החלה בעבודתה בסוף 2014 וגיבשה את ההמלצות ביוני 2016. לאחר הגשת המסקנות החליטה הממשלה למנות ועדת מנכ"לים למניעה וטיפול באלימות במשפחה בראשות מנכ"ל משרד הרווחה הכפופה לשר הרווחה.

הוועדה נדרשה לגבש תוכנית יישום להמלצות הוועדה הביןמשרדית. בנובמבר האחרון הוצגה תוכנית הפעולה בוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת, לאחר שהתקבל אישורם של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ושר הרווחה חיים כץ. התוכנית עברה תמחור ועלותה הוערכה ב-350 מיליון שקל.

חברי הכנסת של חד"ש הביעו זעזוע עמוק מסדרת רציחות הנשים. ח"כ עאידה תומא־סלימאן (הרשימה המשותפת), יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, אמרה כי "חיי נשים הם הפקר במדינה".

"לפני חודשיים, לאחר שלושת מקרי הרצח שאירעו בתוך פחות משבוע, כינסתי ישיבת חירום בכנסת, ואמרתי כי שר הרווחה והשר לביטחון פנים צריכים להכריז על מצב חירום. בשבוע האחרון אנו עדים לעוד מקרי רצח מזעזעים. כנראה חיי נשים הם הפקר במדינה. במקום שמקרי הרצח יגרמו לגיבוש תוכניות חירום הם לא מצליחים להוציא את המערכת מאדישותה". היא קראה לכנס ישיבת חירום של ועדת השרים לטיפול באלימות נגד נשים ובמניעתה ולאמץ מיד את התוכנית שגובשה לפני שישה חודשים ותוקצבה. זאת, נוסף לנקיטת צעדי חירום "לעצירת עוול מתמשך זה.

ח"כ תומאסלימאן הוסיפה שיש להקים רשות אחת שתתאם את המאבק באלימות נגד נשים. לדבריה, "הגיע הזמן שתהיה כתובת אחת לניהול כל המאבק נגד אלימות נגד נשים. הצעת החוק שהנחתי להקמת הרשות למאבק באלימות נגד נשים תסנכרן את כל המשאבים ותמקסם את כל המאמצים, תאפשר שיתוף פעולה מקסימלי בין המשרדים ותבטיח שיהיה גוף אחד במדינה שזו אחריותו העיקרית והעניין בראש סולם מעייניו".

 2017-06-14_194852

לדברי ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) "אישה נמצאה ללא רוח חיים ברמלה, כשעל גופה סימני דקירה. זו האישה השנייה שנרצחה אתמול! בממוצע, כל שבועיים אישה נרצחת בישראל. הטירוף הזה חייב להיפסק ועכשיו. הגיע הזמן שכולנו נקלוט אנחנו נמצאות ונמצאים במצב חירום. הגיע הזמן לתכנית לאומית לצמצום האלימות כלפי נשים בישראל. פניתי היום לשר לביטחון פנים בדרישה שיכיר במציאות כמצב חירום ושיפעל בהתאם למיגור התופעה האיומה הזו על כל המשתמע מכך. יש מספיק דברים שהוא יכול לעשות  כבר עכשיו מתן מענה ראוי ומיידי לכל מתלוננת, פעולה מהירה של המשטרה ביחס לכל תלונה על חשש לחיי אישה, מתן רשת תמיכה והגנה נדרשת על ידי רשויות המדינה לנפגעות אלימות, פענוח מקרי הרצח וענישת הרוצחים, ומעל לכל, מתן טיפול מונע לגברים אלימים, ולא רק סגירתן של הנשים המאוימות במקלטים".

יצוין שבמוצאי שבת הקרוב יתקיימו עצרות במחאה על מעשי הרצח נגד נשים בתלאביב, בירושלים ובחיפה תחת הכותרת "לא עוד לרצח נשים! לא עוד לשפיכת דם אחיותינו!". העצרות תתקיימנה בתל אביב כיכר הבימה בשעה 20:00; בירושלים כיכר פריז בשעה 20:30; ובחיפה, השעה 20:00 בקרית ספר 1. "אנו יוצאות בקריאה לממשלת ישראל לכנס ישיבה דחופה ולפעול להקמת תכנית חירום לאומית למלחמה באלימות כלפי נשים", קראו מארגנות המחאות.


האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/344283099321881