ח"כ תומא-סלימאן באירוע לציון יום האשה בכנסת: המאבק למען שוויון מגדרי – לשחרור מכל גילויי הדיכוי

אירוע רב משתתפים לציון יום האישה הבין-לאומי התקיים היום (שני) בכנסת, ביוזמת יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי ויו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת). ח"כ לוי אמר בפתיחתו "זהו יום חג ויום חשבון נפש. מחד אנחנו חוגגים את ההישגים שלנו בקידום נשים ואת ההצלחות וההישגים של נשים. ומאידך אנחנו עורכים חשבון נפש חברתי, מסתכלים ביושר על הפערים שעדיין קיימים לצערי בין גברים לנשים, ובוחנים את הדרכים לצמצם את הפערים הבלתי נסבלים והבלתי מוסריים הללו".

עוד הדגיש "חברה שבה אין הזדמנויות שוות ליותר ממחצית מהאוכלוסייה, זו חברה שמפסידה יצירתיות ומפסידה צמיחה. זו חברה שלא ממצה את הפוטנציאל הגלום בה. המאבק לשוויון לצערי רחוק מלהסתיים. בכנסת הנוכחית מכהנות 35 חברות כנסת בלבד, פחות מ-30%".

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן, באירוע שנערך היום בכנסת לציון יום האישה הבינלאומי (צילום: הכנסת)

 

ח"כ תומא-סלימאן אמרה באירוע: "המאבק למען שוויון מגדרי – הוא מאבק למען שחרור מכל ביטוי וגילויי הדיכוי. כל עוד יש דיכוי חברתי, כלכלי ופוליטי, כך יוסיף הדיכוי המגדרי למצוא לו מקום לצמוח בו. כל עוד המדינה לא ממגרת את תופעות האפליה ופועלת אקטיבית לשינוי חברתי עמוק, הדיכוי המגדרי ממשיך. זו התפיסה שעומדת בבסיס הפמיניזם שלי. וזה הפמיניזם שאני מאמינה שצריך לקדם בבית הזה".

באירוע התקיימו הרצאות בסגנון "טד" של נשים מובילות בתחומן: ד"ר קירה רדינסקי על בינה מלאכותית, חנה רדו על שילוב עסקים בעשייה חברתית, אורית להב על מאבק העגונות ורים יונס על יזמות צעירה. כמו כן, נערך פאנל בנושא "האתגרים העומדים בפני שוויון לנשים בחברה" בהשתתפות כלת פרס ישראל הרבנית עדינה בר שלום, יו"ר נמל אשדוד אורנה הוזמן בכור, ד"ר ראויה אבורביעה מביה"ס למשפטים במכללה האקדמית ספיר ופרופ' רות הלפרין קדרי, ראשת המרכז לקידום מעמד האישה באוניברסיטת בר אילן.​

 

סרטון – דברי ח"כ עאידה תומא-סלימאן באירוע לציון יום האשה שנערך בכנסת:

https://www.facebook.com/aidatuma/videos/361658302493052