ח"כ עופר כסיף: המלחמה בעזה לא תעניק ולו שמץ של ביטחון לחברה הישראלית

תחת הכותרת "לא תסתמו לנו את הפה" נערכה אמש (רביעי) במועדון "הגדה השמאלית" בת"א אסיפה ציבורית עם ח"כ עופר כסיף (חד"ש), שחזר לכנסת לאחר השעיה של 45 יום. באסיפה השתתפו גם מזכירות סניפי מק"י וחד"ש בתל-אביב, מור סטולר ונועה לוי.

באסיפה דנו בנושא המתקפה על המרחב הדמוקרטי בעת מלחמת עזה, מעצרם של בכירי ההנהגה הערבית בישראל ומניעת כינוסים ומחאות בחברה הערבית."האיום המתנחלי-פשיסטי של ממשלת הימין ושתיקת האופוזיציה מול המשבר הכלכלי, הפוליטי והדמוקרטי, חסר תקדים" אמר ח"כ כסיף.

את דבריו פתח בנימה אישית: "לימדתי 12 שנים במכללת ספיר, סטודנטים רבים מספיר נרצחו. בנו של המדריך שלי מהשומר הצעיר המתגורר בקיבוץ נירים נחטף לעזה". בהתייחס לטענות פוליטית הנשמעות על ההתנתקות מרצועת עזה בקיץ 2005 הוסיף: "אני רוצה להזכיר שחברי הכנסת שלנו מחד"ש התנגדו להתנתקות החד צדדית ב-2005, ונמנעו מהצבעה. אתם יכולים לחזור לפרוטוקולים של הכנסת מאותה תקופה, חברי הכנסת מוחמד ברכה ועיסאם מח'ול חזו את המהות של הטבח, גם אם לא את הטבח עצמו הם חזו שעזה תהפוך לפצצה מתקתקת".

החלק המרכזי של השיחה הוקדש להפיכה המשטרית שממשיכה להתקדם בחסות המלחמה: "ב-2017 חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' שהיה אז ח"כ שולי, פרסם את תוכנית ההכרעה שכללה שלושה סעיפים: סיפוח שטחים ללא זכויות לפלסטינים, גירוש הפלסטינים שלא יסכימו לקבל את הסטטוס שלהם כנתינים במשטר אפרטהייד מובהק וחיסול כל מי שיתנגד. מה שאנחנו רואים היום זה המשך של ההפיכה המשטרית באמצעים אחרים. הניסיון לחסל את עצמאות מערכת המשפט ואת מערכת המשפט עצמה, לחסל את התקשורת החופשית המגויסת ועוד ממששים את תוכנית ההכרעה של סמוטריץ' מ-2017".

לדבריו "ממשלת הימין רצתה קונפליקט שיצדיק את המלחמה, המלחמה לא תעניק ולו שמץ של ביטחון לחברה הישראלית.  אנחנו יודעים שחמאס נבלות אבל זה לא מצדיק את הטבח בעזה ואין זה אומר מילה חיובית אחת על החמאס".

"הטבח הזה שעשה חמאס נפל כפרי בשל לידי ממשלת הזוועות, הטיהור האתני בגדה המערבית התחיל לפני וממשיך ומתעצם. אנחנו עומדים בפני צונאמי פשיסטי, אנחנו צריכים לחשוש ממיליציות חמושות שכבר קיימות. בתסריטים מסוימים המיליציות החמושות ימנעו קבלת תוצאות בחירות בהן הם מפסידים. התפקיד שלנו חשוב, אנחנו היחידים שיכולים לעצור את הסחף הזה. בכנסת אנחנו היחידים שמרימים קול נגד המלחמה בוודאי, וגם נגד פעולות אחרות".

משתתפי האסיפה הוזמנו להשתתף במועצה הארצית הפתוחה של חד"ש שתדון על המלחמה בעזה והשלכותיה שתתקיים בשבת הקרובה בכפר יאסיף. זאת, חרף איומי המשטרה.

עוד בנושא:  https://zoha.org.il/125971/