ח"כ עודה על הפגנת יוצאי אתיופיה בירושלים: 'מחזק את ידם'; הפגנה נוספת בתל-אביב

ח"כ איימן עודה (חד"ש), יו"ר הרשימה המשותפת, התייחס בסוף השבוע להפגנות של יוצאי העדה האתיופית ביום חמישי בירושלים. "כאזרח ערבי, אני מכיר היטב את התחושה של עמידה בהפגנה מול שוטר שעיניו מסונוורות מגזענות, עד כדי כך שבאותו רגע הוא לא רואה מולו אדם אחר, אלא רק לאום או צבע עור אחר", כתב בפייסבוק. "יכולתי לדמיין מה חשו הצעירים האתיופים שהפגינו כשהשוטרים החלו להכות, לירות גז מדמיע ולערוך מעצרים. אני רוצה לחזק את ידי כל מי שהפגינו אתמול בירושלים נגד האלימות המשטרתית הגזענית, ולאחל רפואה שלמה לפצועים".

2015-05-02_185607

מפגינים בני הקהילה האתיופית בקרבת בית ראש הממשלה בירושלים, ביום חמישי האחרון בשעות הלילה (צילום: אקטיבסטילס)

 

עוד מסר ח"כ עודה כי הסופר האלג'יראי, טאהר בן ג'לון, כתב בספרו "הגזענות כפי שהסברתי לבתי", כי "בני האדם אינם נולדים גזענים, הם הופכים להיות כאלה. מילים נוקבות אלה, נכונות גם לגבי החברה בה אנו חיים. בחברה בה יש פוליטיקאים שמרשים לעצמם להסית נגד ציבורים שלמים, בחברה שיש בה מי שזורעים באופן שיטתי את זרעי השנאה והאלימות – איש לא יכול להרגיש בטוח. אני רוצה לחזק את ידי כל מי שהפגינו אתמול בירושלים נגד האלימות המשטרתית הגזענית, ולאחל רפואה שלמה לפצועים. המערכה למען חברה דמוקרטית באמת ושוויונית באמת, חברה ללא אפליה מכל סוג שהוא, היא המערכה שלכם וגם שלנו, של הציבור הערבי. זו המערכה של כל אדם שמאמין בבני אדם. ביחד, בעמידה משותפת, נוכל להיאבק במי שמרוויחים מההפרדה, ולהציע לאנשים תקווה במקום ייאוש. ולבסוף – ואני משוכנע בכך – עוד נחיה כאן כולנו כשווים".

יצוין שמחר (ראשון) תתקיים הפגנה נוספת של בני העדה האתיופית, הפעם בתל-אביב, מול קניון עזריאלי, רחוב קפלן פינת דרך בגין, ליד הקריה. ההפגנה אמורה להתחיל בשעה 15:00.

 

ההפגנה המתוכננת מחר בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1442218636089865