ח"כ עודה: נתניהו הוא האיש המסוכן במדינה ויש לבנות מחנה דמוקרטי יהודי-ערבי גדול

"נתניהו הוא האיש המסוכן במדינה", כך אמר אתמול (שני) יו"ר רשימת חד"ש-תע"ל ח"כ איימן בשיחה עם עורך "הארץ" אלוף בן. ח"כ עודה השתתף באירוע של העיתון ונשאל מדוע לצאת להצביע. עודה השיב: "אני יודע שיש עלייה חדה לכהניזם, לא יודע אם נתניהו ישתה שני מנדטים מבן גבירים, אבל התשתית של הכהניזם היא כבר 15%". לדבריו, "צריך לעשות הכל כדי להעלות את אחוזי ההצבעה בחברה הערבית, יחד עם זה – וחלקכם לא יאהב את זה – צריך לעמוד מול ההתנשאות של המרכז-שמאל על האזרחים הערבים".

ח"כ איימן עודה ב"וועידת המשפיעים" של קשת 12 שנערך בשבוע שעבר בתל-אביב (צילום מסך)

 

בתחילת שיחתם ביקש עורך "הארץ" להתחיל משאלה שנלקחה מראש הממשלה יאיר לפיד, ושאל את עודה מה ישראלי בעיניו. על כך השיב עודה: "המדינה תמיד רצתה לבנות מאיתנו מן אישיות שלא ממש שייכת לעם שלה, ובו זמנית היא לא יכולה להיות אזרחית מבחינה לאומית. כל השאלה שלנו היא איך להיות חלק מעם ויחד עם זאת אזרחים שווים. לכן אנחנו צריכים להיאבק יחד, ערבים ויהודים, למדינה דמוקרטית לכולנו".

לדבריו, "מאז הממשל הצבאי המאבק היה של אזרחים ערבים יחד עם יהודים דמוקרטים נגד הממסד. באירועי מאי אשתקד זה היה בין אזרחים לבין אזרחים, המאבק הוא לא בין עם לעם, המאבק הוא על החברה, זה לא נגד החברה אלא על החברה". יו"ר חד"ש-תע"ל הדגיש כי "צריך לעשות הכל כדי שהמאבק לא יהיה בין קבוצה מהעם (היהודי) לבין קבוצה אחרת מהעם (הערבי)".

עודה אמר בוועידה כי לצערו יו"ר הליכוד בנימין נתניהו "הצליח לשכנע את יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, לפרק את הרשימה משותפת. היינו אמורים לקבל 17 מנדטים, כוח אדיר למען השלום. זאת היתה האסטרטגיה שבנינו. בכל תנועת מאבק יש רגעים קשים אבל אני בטוח שבקרוב נדע לא רק איך להתאחד שוב, אלא גם איך לבנות מחנה דמוקרטי ערבי-יהודי גדול מאוד, יבוא יום קרוב ונצליח לבנות זאת".

יצוין שח"כ מוסי רז (מרצ) אמר בוועידה כי הפעילות של הממשלה בה שותפה מפלגתו בשטחים הכבושים לא הייתה שונה מהותית מזו של הממשלה שהוביל יו"ר נתניהו. לדבריו, כל הפעילות ממשלת לפיד "הלכה לעניין של התנגדות לנתניהו, זה מאוד חשוב אך יש עוד דברים – כלכלה סוציאל דמוקרטית, סיום הכיבוש, זכויות אדם".

 

סרטון – דברי ח"כ איימן עודה, אתמול, בוועידת העיתון "הארץ":

https://www.facebook.com/AymanOdeh1975/videos/2956933484443880