ח"כ כסיף נחקר במשך שעות בלהב 433; חד"ש ומק"י: חקירה פוליטית כדי לפגוע בנאבקים בכיבוש

ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) נחקר האתמול (ראשון) בלהב 433 במשך חמש שעות, בחשד "לתקיפת שוטר" בעת שכוחות הכיבוש ניסו למנוע ממנו להצטרף להפגנת תושבים פלסטינים בדרום הר חברון. החקירה נערכה לאחר אישור היועצת המשפטית לממשלה והמשטרה לפני מספר ימים כי כסיף יוזמן למתקניה.

ח"כ עופר כסיף (ראשון משמאל), בעת הפגנה נגד הכיבוש בדרום הר חברון, 13 במאי 2022 (צילום: זו הדרך)

 

המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י), שכסיף נמנה עם ראשיה, והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) פרסמו אמש הודעת גינוי בעקבות החקירה. לדבריהן מדובר בחקירה פוליטית שמטרתה לפגוע בנאבקים בכיבוש. גם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה הגיב לחקירת כסיף ומסר: "חברי עופר כסיף נחקר מזה חמש שעות במשטרה. אני עומד לצד עופר, חבר ושותף במאבק נגד הכיבוש ולמען שלום ושוויון. אשמח לראות את המשטרה משקיעה כך בחקר עשרות מקרי הרצח הלא מפוענחים בחברה הערבית".

ח"כ עאידה תומא-סלימן (חד"ש – הרשימה המשותפת) צייצה אמש: "עומדת לצידו של חברי עופר כסיף שנחקר חמש שעות במשטרה על כך שהעז לעמוד מול קלגסי הכיבוש. ישראל כובשת, מטילה מצור נפשע על עזה, מענה, מגרשת, הורסת בתים, מפציצה ומפרה כל חוק בינלאומי–ואת מי חוקרים? הכיבוש הוא הפושע, לא דווקא מי שמתנגד לו. די לרדיפה הפוליטית של עופר כסיף".

יצוין שחשבון הוואטסאפ של ח"כ עודה נפרץ אתמול והודעות נשלחו בשמו לקבוצות בהן הוא חבר. במסגרת הפריצה, שלחו הפורצים הודעות המכילות דגלי ישראל ואת הכיתוב באנגלית "אין דבר כזה פלסטין". ח"כ עודה צייץ אתמול בחשבון הטוויטר שלו: "ממשלת ישראל מבצעת פשעי מלחמה נגד העם הפלסטיני כדי לשרת אינטרסים פוליטיים צרים, ואת המחיר משלמים העזתים בדם. חייבים לעצור את האש מיד! רק משא ומתן לסיום הכיבוש יביא ביטחון לאנשים. לא דמם של ילדים חפים מפשע".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/114350