הפסקת אש ברצועת עזה: במהלך שלושה ימים נהרגו 44 פלסטינים ו-300 נפצעו

הפסקת האש ברצועת עזה נכנסה לתוקף אמש (ראשון) בשעה 23:30. סוכנות הידיעות הפלסטינית ואפא מסרה כי ברחובות הרצועה החלה הבוקר תנועת כלי רכב וחלק מהחנויות פתחו את שעריהן. על פי דיווח של משרד הבריאות הפלסטיני במהלך שלושת ימי המבצע הצבאי הישראלי נהרגו 44 בני אדם, בהם 15 ילדים, ויותר מ-300 נפצעו.

ביומו ראשון של המבצע מק"י וחד"ש פרסמו גילוי דעת בעברית ובערבית לפיו: "ממשלת לפיד פותחת במלחמת ברירה תוקפנית על עזה לשם מטרות פוליטיות. זו עלולה להיות עוד מלחמה שתגרור את שני העמים לימים ארוכים של מעגל דמים, עוד מלחמה שתזרע הרס איום ברצועת עזה הנצורה, עוד מלחמה שתשלח מאות אלפי אזרחים ישראלים למקלטים". כמו כן, פעילי חד"ש ומק"י לקחו חלק מרכזי במחאות נגד המבצע הרחצני שנערכו ברחבי הארץ. הפגנות נערכו בימי שישי, שבת וראשון בין השאר בתל-אביב, חיפה, ירושלים, יפו, אום אל פחם, יפיע, סכנין, כפר יאסיף, שפרעם ורהט.

אחד הקורבנות הראשונים של המבצע הרצחני: גופתה של אלאא קדום, בת 5, מובלת לבית חולים ברצועת עזה (צילום: אקטיבסטילס)

 

גם חברי כנסת של חד"ש ברשימה המשותפת תקפו את ראש הממשלה יאיר לפיד ואת שר הביטחון בני גנץ, בתגובה למבצע.  ח"כ כסיף צייץ: "מתקפת עלות הסחר – דם תמורת קולות. מהלך האלימות הציני של לפיד וגנץ בתקווה לעוד מנדטים בבחירות יביא רק לים של דמעות ודמים, בגטו עזה, שם כלואים במשך  15 שנה שני מיליון בני אדם, וגם ובישראל". יו"ר הרשימה ח"כ איימן עודה ביקר גם הוא את פתיחת המבצע, ואמר כי "ממשלת ישראל מבצעת פשעי מלחמה נגד העם הפלסטיני כדי לשרת אינטרסים פוליטיים צרים, ואת המחיר משלמים העזתים בדם ובהם ילדה בת 5. חייבים לעצור את האש מיד! רק משא ומתן לסיום הכיבוש יביא ביטחון לאנשים. לא דמם של ילדים חפים מפשע".

 

עוד בנושא:

הפגנות מחאה ברחבי הארץ בעקבות מבצע 'עלות השחר' הרצחני ברצועת עזה