ח"כ חנין: קצא"א משלמת לעיריית אילת כדי שלא תתנגד להארכת הזיכיון

ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) הודיע השבוע במליאת הכנסת, כי לפי מידע הנמצא ברשותו, חברת קו צינור אילת – אשקלון (קצא"א) משלמת לעירייה כסף (תרומות כספיות המוגדרות כ"חלף ארנונה"), כדי שזו לא תתנגד להארכת תקופת הזיכיון של קצא"א שעומדת להסתיים בשנה הבאה. לפני מספר שבועות נחתם הסכם ארנונה בין קצא"א לעיריית אילת. כך מסר בסוף השבוע המקומון "ערב ערב" הרואה אור באילת

 2016-03-06_202913 

לאחר שבשנים האחרונות קיבלה עיריית אילת מקצא"א חלף ארנונה בסך כשני מיליון שקלים, ציינה עיריית אילת בספר התקציב שלה, כי בשנה הקרובה (2016) תקבל מקצא"א סכום גדול פי שלושה: 6.9 מיליון שקלים. במידה ותוארך תקופת הזיכיון של קצא"א, עלולות להיות לכך השלכות חמורות על איכות החיים באילת: קצא"א מחזיקה בעיר נמל נפט, חוות נפט סמוכות לשכונת שחמון וצינורות נפט העוברים סמוך לבתי תושבים במערב העיר.

ח"כ חנין מסר לסגן שר האוצר, יצחק כהן, כי לפי מידע הנמצא ברשותו, חברת קצא"א משלמת לעירייה כסף כדי שהיא לא תתנגד להארכת תקופת הזיכיון של קצא"א שעומדת להסתיים בשנה הבאה. "אני אומר לך, סגן שר האוצר, שתיבדק הטענה שקצא"א משלמת כסף לעירייה, כדי שאותה עירייה לא תתנגד להארכת הזיכיון", אמר ח"כ חנין במליאת הכנסת. "אם דבר כזה קורה, אני חושב שזה מאוד חמור ומאוד מסוכן". סגן שר האוצר הסכים עם ח"כ חנין וענה: "זה חמור מאוד".

חברת קצא"א הוקמה בשנת 1968 ופועלת תחת זיכיון ייחודי ל-49 שנה (העומד להסתיים בשנת 2017), המקנה לה חיסיון על כל פעילותה ומאפשר לה להחזיק בקווי נפט מאילת לים התיכון ובמכלי נפט עצומים ונמלים באילת ובאשקלון. על פי מבקר המדינה, החברה ניצלה את מעמדה הייחודי וקיים ניגוד עניינים בפעולותיה אשר גרם לנזק סביבתי ואחר.

עוד בנושא: http://www.ereverev.co.il/article.asp?id=26846