ח"כ חנין: סופות החול החריגות הפוקדות את ישראל והמזה"ת הן תולדה של משבר האקלים

סופות חול חריגות פוקדות את ישראל, לבנון, סוריה ועיראק. מחלקת המחקרים המדעיים והחקלאיים בלבנון פרסמה הודעה שבה נמסר כי "סופת החול הקשה מכה את לבנון והרוחות המזרחיות בבקעת הלבנון משתוללות. שדה הראייה לא עובר את 40 המטרים והאפקט של האבק על האזרחים גדול. הועברו נפגעים לבית החולים בגלל קוצר נשימה". עוד נמסר כי "מזג האוויר הזה חריג ולבנון לא הכירה כזה דבר מאז שהחלו לתעד את מזג האוויר. הוא יימשך לפחות עד הבוקר. הרוחות המזרחיות צפויות להימשך עד סוף השבוע, מה שאומר שהאובך יימשך". בשל הרוחות היה אביך גם ברחבי ישראל.

2015-09-09_194020

ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) פרסום הבוקר (רביעי) צילום בדף הפייסבוק וכתב "זו תמונה שצילמתי לפני זמן קצר מחלון ביתי. כמו כולם, גם אני קמתי היום למזג אוויר אפוקליפטי משהו, בו השמיים נעלמו מאחורי עננה צהובה. מזג האוויר הזה תפס את כולם בהפתעה. לדברי החזאים בכלי התקשורת, 'האובך הגיע בעונה לא צפויה ומכיוון לא צפוי'. המשרד להגנה הסביבה פרסם אזהרה מפני הריכוז הגדול באוויר של חלקיקי אבק נשימים, המסוכנים לבריאות".

לדברי ח"כ חנין "לא צריך להיות מופתעים. כי הפתעות הן הדבר הצפוי ביותר במשבר האקלים המתרחש בשנים האחרונות. קיימת הסכמה מדעית רחבה שהמשבר הזה, 'התחממות האטמוספירה', הוא תולדה של גזי החממה שיוצרת כלכלה המבוססת על שריפת נפט, פחם וגז. משבר האקלים גורם גם לשינוי במשטר הרוחות. הוא גורם להתייבשות של מקורות מים ולמדבור, לפגיעה בחקלאות, לבצורות וגם לשיטפונות וסופות שגבו קורבנות בנפש. אין ארץ בעולם שחסינה מפניו, ועל אחריות כל הממשלות לגבש פתרונות".

ח"כ הוסיף כי "בסוף שנה זו תתקיים בפאריס ועידה בינלאומית שתעסוק במשבר האקלים. על ישראל כמו גם על שאר המדינות המשתתפות בוועידה לקחת חלק פעיל בגיבוש מדיניות סביבתית אחרת לגמרי, שתתרום לעצירת התהליך המסוכן הזה, כל עוד ניתן עדיין לעצור אותו. זו תהיה התמודדות קשה, כי מולנו יעמדו אינטרסים רבי עוצמה של תאגידי הנפט, הפחם, הגז ויצרני כלי הרכב. בסופו של דבר, בלב העניין עומדת אותה שאלה, כמו בגז וביתר המאבקים שאנחנו מנהלים באיזו מין חברה אנחנו רוצים לחיות? כזו שמעדיפה חיים ובריאות של בני אדם, או כזו שמעדיפה את הטייקונים ורווחיהם?".