פשיסטים תקפו 126 סניפים של מפלגת העמים הדמוקרטית ברחבי טורקיה; הצבא פלש לעיראק

פשיסטים תקפו אתמול והיום (רביעי) 126 סניפים של מפלגת העמים הדמוקרטית (HDP) ברחבי טורקיה. על כך מסרו הערב דוברי המפלגה. ההתקפה הברוטאלית באה בעקבות ההסתה שמקורה בממשלה האיסלמיתשמרנית נגד המיעוט הכורדי במדינה. התקפות נרשמו בעיר הבירה אנקרה, באיסטנבול, בבורסה ובשורה ארוכה של ערים ועיירות כך נמסר בהודעת המפלגה. על פי ההודעה, ההמון שבר את חלונות הבניינים ובמקרים מסוימים אף הציתו אותם. לרוב המשטרה לא התערבה במעשיי ההרס.

2015-09-09_194036

יצוין שכוחות קרקע טורקיים חצו אתמול את הגבול אל צפון עיראק לראשונה מאז 2011, למבצע "קצר מועד" כחלק מהמאבק במורדים הכורדים, כך אמר בכיר טורקי. בנוסף, מטוסי קרב טורקיים שבו לתקוף יעדים ובסיסים של מפלגת הפועלים הכורדית, (הפקק), בצפון עיראק כחלק מהתגובה להתקפות האחרונות שביצעו לוחמיה ושבהם נהרגו עשרות חיילים טורקים.

סוכנות הידיעות הטורקית דיווחה מפי מקורות צבא כי שני גדודים של הכוחות המיוחדים הכורדים הם שחצו את הגבול. דובר מטעם הפקק, בחטיאר דוגאן, אמר לסוכנות הידיעות איפי כי הכוחות הטורקים נכנסו מאזור ההררי זגרוס שבמחוז דחוק העיראקי. לדבריו, לא היו חילופי אש עם כניסת הכוחות. על רקע ההסלמה באלימות בטורקיה והתחדשות הקרבות בין פעילי המחתרת הכורדית בחודש יולי, נהרגו אתמול 14 אנשי כוחות ביטחון טורקיים בפיצוץ מטען צד במחוז איגדיר שבמזרח המדינה. מיניבוס שבו נסעו השוטרים נפגע מהפיצוץ.