ח"כ חנין ליועץ המשפטי לממשלה: פתח בחקירה פלילית נגד 'אם תרצו'

ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) פנה הבוקר (חמישי) ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד ארגון הימני קיצוני "אם תרצו" בחשד להסתה בגין קמפיין "השתולים" החדש. לדבריו, "הקמפיין יצר סכנה ממשית וברורה לאלימות קשה. גם נוכח תוצאותיו המסוכנות, 'אם תרצו' בחרו להחריף אותו ופרסמו שמותיהם של אישי רוח ואמנים מוכרים כשתולים ובוגדים מה שעשוי להפכם למטרה לאלימות מכוונת. עצימת עיניים במצב המסוכן שנוצר איננה יכולה להתיישב עוד עם החוק ופרשנותו המקובלת בעניין הסתה".

2016-01-28_194204

ח"כ חנין הדגיש כי הפעילות של עמותת "אם תרצו", תחת הכותרת של "שתולים באומנות" מציינת "שיא חדש של כיעור בפעולותיה אחרי סרט השתולים הקודם שהפיצה. יש כאן ניסיון לשתול במוחו של הציבור את המושג שתולים כמילה נרדפת לבוגדים. חיפוש איתור וסימון של בוגדים כביכול הוא סממן פאשיסטי וותיק, מכוער ומסוכן. יש לחשוף את מקורות המימון של העמותה זו ולהתנער מפגיעתה הרעה". יצוין ש"הקמפיין הקודם שלהם כבר עורר ביטויים אלימים ואפילו ניסיון התנקשות בהפגנה שנערכה בתלאביב. ועכשיו הם עוד מעזים לצאת בקמפיין המשך. מישהו כאן לגמרי יורד מהפסים, והכל נעשה בעידוד ובגיבוי מצד שרים וראש ממשלה". ח"כ חנין הזהיר: "אסור שיהיו לנו אשליות שהיועמ"ש לממשלה יעצור בגופו את התהליך המסוכן הזה. המשימה הזאת מוטלת על כולנו. זוהי מערכה גורלית על דמות החברה שלנו. ואם לא נתייצב, נשמיע קול, נעמוד ביחד וניאבק נמצא את עצמנו מהר מאוד במקומות אפלים".

הקמפיין של "אם תרצו" נפתח מייד לאחר הדיון הסוער שנערך אתמול בכנסת על הצעת "נאמנות בתרבות" של השרה מירי רגב. השרה רגב הגיעה אמש לנאום בפרמיירה בתיאטרון "הבימה" בתל אביב, שעות ספורות לאחר הדיון בכנסת. כאשר עלתה לנאום היא התקבלה בשריקות בוז מצד חלק גדול מהקהל בעוד אחרים ומעטים מחאו לה כפיים בהתלהבות.

רגב התייחסה במהלך דיון בוועדת החינוך והתרבות של הכנסת, להצעה ועוררה מהומה. "האם תפקיד משרד התרבות הוא להיות כספומט או לקבוע מדיניות?", תהתה רגב. "יש הבדל מהותי בין הספורט לתרבות: בספורט המשרד הוא יוזם ואקטיבי. בתרבות אנחנו פסיביים, אנחנו צינור שמעביר כספים למוסדות תרבות בלי לשאול שאלות מדיניות. גוף מקבל תמיכה לפי קריטריונים כמה הרצות, כמה כלים יש על הבמה, מה גודל התזמורתמה אני, מפיקת על? מה זה מעניין אותי? איפה מדיניות של משרד שאומר מהי תרבות?", תקפה.

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) השיב לשרה רגב בשאלה: "מי יפרש את החוק? מי יחליט מי חותר תחת חוקי המדינה? את תשפטי אותו? ח"כ חנין הוסיף: יש לנו הרבה מה ללמוד מההיסטוריה: תמיד לא קוראים לזה צנזורה תרבותית. צנזורה תרבותית אצלנו? מה פתאום. אנחנו פשוט נגד החתירה נגד המדינה". "תמיד במבט לאחור הימים האלו של החלת הצנזורה על התרבות הם רגע השבר, נקודת המפנה". "המדרון הזה מוביל אותנו למקומות מאוד נמוכים ומסוכנים. את ההידרדרות חייבים לעצור לפני שנעשה מאוחר מדי", הדגיש ח"כ חנין.