ח"כ חנין ביקר בבי"ס בכפר בדואי לא מוכר: 'ממשלת ישראל פוגעת בילדים'

לרגל היום הראשון ללימודים השנה, הגיע אתמול (שלישי) ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) להעביר שיעור במאהל המתפקד כבית ספר מחאתי בכפר הבדואי הלא מוכר אל פורעה שבנגב.

2015-09-02_192536

מאהל המתפקד כבית ספר מחאתי בכפר הבדואי הלא מוכר אל פורעה שבנגב (צילום: אל אתיחאד)

על כך מסר ח"כ חנין: ביום הראשון לשנת הלימודים החדשה העברתי שיעור לילדי הכפר הערביהבדואי הלאמוכר אלפורעה, באוהל מחאה, על כך שהממשלה לא מקימה לילדים האלה בית ספר. חם כאן מאוד. למה לילדים האלה אין כיתות עם קירות ועם מזגן? הסיפור כאן ציני במיוחד: הכפר הזה כבר עבר את כל הליכי ההכרה, כולל החלטה של ממשלת שרון. ההכרה הוקפאה בגלל מכרה הפוספטים שחברת "כימיקלים לישראל" רוצה להקים בסמוך, בשדה בריר. והממשלה? גם כאן היא בוחרת להעדיף את הטייקונים. השיעור כאן התחיל ב-'א' זו אפליה'. אפליית הערבים בנגב ובכלל במדינה. כדי שהוא יסתיים ב-'ת' זו תקווה', צריך לעבור ב'מ' זה מאבק'". עוד הוסף ח"כ חנין "במאבק הזה יש מקום ויש חובת התייצבות, לכל מי שיש לו מצפון, לכל מי שרוצה עתיד בארץ הזאת. לכולנו".

ח"כ חנין אמר במפגש : "למה לילדים האלה אין כיתות עם קירות ועם מזגן? ההכרה בכפר הזה מוקפאת כבר שנים בגלל האפליה בתכנון ממנה סובלים כל הכפרים הלא מוכרים וגם בגלל מכרה הפוספטים המתוכנן על אדמות הכפר שאפילו לא קיבל אישורי המועצה הארצית לתכנון ובנייה". עוד הוא הוסיף: "ממשלת ישראל ממשיכה לדאוג לאינטרסים של הטייקונים במקום לילדים ולפגוע בילדים במאבקה נגד הבדואים. הגעתי לכאן להצטרף למחאתם ולומר כי גם לילדי הכפרים הלא מוכרים מגיע בית ספר ושוויון".

עוד בנושא:

http://www.dukium.org/village/%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%B1%D8%B9%D8%A9/?lang=he

http://www.adalah.org/he/content/view/4496

http://bimkom.org/2006/12/%D7%90%D7%9C-%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%A2%D7%94/