ח"כ איימן עודה: לפיד וגנץ יצטרכו להזיע בשביל לקבל המלצה לנשיא מהמשותפת

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) אמר הבוקר (שבת) בשבתרבות בטירה כי "על [יאיר] לפיד ועל [בני] גנץ להזיע הרבה בשביל שיקבלו את ההמלצה של השמאל האמיתי, של הדמוקרטים האמיתיים". ח"כ עודה הוסיף כי החזית ובל"ד יתנו את ההמלצה בשורת דרישות כמו תמיכה בסיום הכיבוש, טיפול בפשיעה בחברה הערבית ועוד.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (צילום: הרשימה המשותפת*

 

יצוין שחד"ש ובל"ד הגיעו אמש (שישי) להסכם על ריצה משותפת בבחירות הקרובות. לפי ההסכם שנחתם בסניף המפלגה הקומוניסטית (מק"י) בנצרת, חד"ש תקבל ארבעה מושבים בשישייה הראשונה, ובל"ד תקבל שני מושבים – במקומות 2 ו-5. עם זאת, סוכם שאם הרשימה תזכה בחמישה מנדטים בבחירות, תתקיים רוטציה בכנסת בין המועמדים במקומות 5 ו-6. בהסכם ביניהן הציבו המפלגות תנאים לתמיכה במועמד לראשות הממשלה. בהסכם ההבנות החדש שנחתם כתוב כי "האיחוד קיים על בסיס בלימת מדיניות המלחמה והכיבוש וכל סוגי הגזענות, בעיקר הגזענות נגד הציבור הערבי בישראל, כמו גם על בסיס ביטול חוק הלאום וכל החוקים שחוקקו נגד הערבים, כולל חוק קמיניץ".

עוד נכתב בהסכם שכל מועמד לראשות הממשלה שיבקש מהרשימה המשותפת להמליץ עליו יהיה מחויב לשלושה תנאים. התנאי הראשון הוא מו"מ עם אש"ף לסיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית עצמאית, התנאי השני הוא ביטול חוק הלאום וכל הצעות החוק וחוקים קיימים גזעניים שחוקקו נגד הציבור הערבי – והתנאי השלישי הוא ששני התנאים הראשונים יהיו כתובים וחתומים בהסכם בין הרשימה המשותפת למועמד שהיא תבקש להמליץ עליו.

תע"ל בראשות ח"כ אחמד טיבי, הסיעה השלישית ברשימה המשותפת, לא הייתה צד להסכם והודיעה כי תערוך היום ישיבה דחופה שבה תדון בהסכם על מנת לקבל החלטה אם להצטרף אליו. בשבוע שעבר נערכו הבחירות הפנימיות לרשימת תע"ל ללא הכרעה, זאת לאחר שח"כ אוסאמה סעדי, שהתמודד על המקום השני ברשימה, הודיע על פרישה מההתמודדות. בעקבות הודעתו הודיעו גם שני מתמודדים אחרים על הסרת מועמדותם – ח"כ לשעבר ואיל יונס ומאהר נמר חסין – והוחלט שאת הרכב הרשימה יקבעו ראשי המפלגה.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115262