ח"כ איימן עודה: לא נסכים להיות שבויים בידי הימין של נתניהו או הימין של בנט

"לא נסכים להיות שבויים בידי הימין הפשיסטי של נתניהו או הימין ההתנחלותי של בנט", כך צייץ הבוקר (שלישי) יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש). זאת לאחר שתי הצעות אי אמון בממשלה שהגישה אתמול האופוזיציה הימנית – אחת של הליכוד והשנייה של יהדות התורה וש"ס. שתי ההצעות נפלו, כאשר חברי הרשימה המשותפת הצביעו נגד הצעת הליכוד ולא נכחו בהצבעה השנייה.

ח"כ איימן עודה נואם במליאת הכנסת (צילום: הכנסת)

 

לפני ההצבעה אמר במליאה ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) "הממשלה הזאת ממשיכה את דרכו של נתניהו: כיבוש, גזענות ופגיעה במוחלשים. ההתנגדות שלנו לממשלה לא תגרום לנו לתמוך בחזרתו לשלטון של נתניהו, ולהיפך – ההתנגדות לחזרת נתניהו לא תגרום לנו לתמוך בממשלה. זו וזה כאחד צריכים להיזרק לפח האשפה של ההיסטוריה, ומהר".

הבוקר הבהירו עודה, וח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת), כי הם אינם מעוניינים בהמשך כהונת הממשלה. ח"כ תומא-סלימאן התראיינה הבוקר ב-103 אפ.אם  ואמרה כי אינה מעוניינת בהמשך כהונתה של ממשלת בנט-לפיד. זאת, על אף שחברי הרשימה המשותפת הצביעו אתמול נגד הצבעת אי האמון של הליכוד. "אנחנו לא רוצים שהממשלה הזו תמשיך להתקיים", אמרה והוסיפה ציינה: "אנחנו לא רוצים ללכת על מצב שבו יכול להיות שאיתמר בן גביר יהיה איזשהו שר או סמוטריץ".

תומא-סלימאן נשאלה מדוע לא סייעו להפלת הממשלה אתמול והשיבה: "לא הייתה אפשרות להפיל את הממשלה. בכדי להפיל את הממשלה הזו באי אמון צריך 61 קולות. מעבר לזה, הממשלה הזו לא נתנה לנו שום סיבה בכדי שנרצה את המשך קיומה. לצערנו הרב להפך".
"אנחנו אמרנו את זה ואנחנו נמשיך להגיד את זה – אנחנו לא רוצים שהממשלה הזו תמשיך להתקיים. אני חושבת שהממשלה הזו כבר התחילה להתפרק כשהחל כל התהליך עם עידית סילמן. מי שפירק את הממשלה הזו הם חברי הממשלה עצמה. ברגע שיהיה פיזור כנסת, ואפילו אם זה יהיה פחות מ־61 תהיה דינמיקה אחרת בכנסת. לא אנחנו אחראיים לנפילת הממשלה הזו. אני רוצה להגיד שהמשותפת היא הגוף היחיד בכנסת שלא ניהל אף פעם משא ומתן עם נתניהו, ולא רצתה אף פעם את נתניהו".

יצוין שסקר המנדטים שערכו חדשות 13 ותוצאותיו פורסמו אמש מעלה שאילון הבחירות היו נערכים היום גוש נתניהו היה זוכה לתמיכה של 59 מנדטים, הממשלה הנוכחית 53 והרשימה המשותפת 8 מנדטים. מהסקר עולה עוד כי הליכוד היה מקבל 36 מושבים בכנסת, יש עתיד – 18, הציונות הדתית – 9, ימינה – 8, הרשימה המשותפת – 8, כחול לבן – 7, ש"ס – 7, יהדות התורה – 7, העבודה – 6, ישראל ביתנו – 5, מרצ – 5, תקווה חדשה – 4 ואילו רע"מ לא עוברת את אחוז החסימה.